حضور سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در نمایشگاه نفت،گاز،پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر

رئیس روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از حضور فعال این سازمان در نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر با محوریت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛محسن ادیبی در این خصوص اظهارداشت: رویداد “معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی وانرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ” با هدف ایجاد رابطه تکمیلی بین این صنایع با مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از *سوم تا پنجم آبان ماه ۱۴۰۰* برگزار می شود.

وی ادامه داد: قطعا تقویت این تعاملات با حضور فعال منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، بعنوان اولین هاب صنعت پتروشیمی ایران در معرفی فرصت های سرمایه گذاری و همچنین ارائه دستاوردهای فنی و مهندسی انجام شده کشور در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر برجسته خواهد بود.

ادیبی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه زمینه ساز بهبود تعامل بخش انرژی با مناطق آزاد و ویژه خواهد بود افزود: تسهیل در صادرات انرژی و کالاهای نهایی مرتبط با حوزه نفت و گاز، ایجاد ارزش افزوده و جذابیت های لازم برای تمامی ذینفعان این صنعت بزرگ و راهبردی و افزایش مطلوبیت برای سرمایه‌ گذاران خارجی از چشم اندازهای تعیین شده برای برگزاری این نمایشگاه محسوب می شود.

رئیس روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی یادآورشد: براساس برنامه ریزی انجام شده و در راستای توسعه هوشمند صنعت پتروشیمی، باید توجه داشت که طرح های پیشران در چهار زنجیره اصلی شامل “پروپیلن”، “متانول”، “اتیلن” و “بنزن” با هدف کاهش واردات محصولات پتروشیمی و توسعه زنجیره پایین دستی تعریف شده است.

ادیبی، با بیان اینکه با تکیه بر ظرفیت‌های موجود در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برخی از این طرح‌ها در نظر گرفته شده، طراحی و عرضه شده اند گفت: برهمین اساس بخش قابل توجهی از امکانات موجود منطقه به منظور توسعه و تکمیل طرح های پیشران اختصاص یافته است و به همین دلیل نسبت به دیگر طرح های سرمایه گذاری، از اولویت بیشتری برخوردار هستند.

وی خاطر نشان کرد: دستاوردها و ظرفیت‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در نمایشگاه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر در ایام فعالیت نمایشگاه و در قالب غرفه شماره هفت واقع در سالن همایش بین المللی جزیره کیش معرفی خواهند شد.

رئیس روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از علاقمندان، سرمایه گذاران و فعالان این بخش دعوت کرد تا از سوم تا پنجم آبان ماه در این رویداد مهم صنعتی و اقتصادی حضور پیدا کنند.

https://ipna.news/158009کپی شد!