ویدیو؛ علی عسکری: ایران پتروکم حمایتی از ساخت داخل و شرکت های دانش بنیان است

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در آیین افتتاحیه نخستین رویداد بین المللی پتروکم گفت: رویداد بزرگ پتروکم، همان روند پنج ساله هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس است که در حمایت از ساخت و شرکت های دانش بنیان را سرفصل کارهای خود قرار داده.

به گزارش ایپنا، خبرگزاری پتروشیمی ایران، علی عسکری در مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی پتروکم‌، پتروکم‌ را ادامه روند پنج ساله این گروه بزرگ پتروشیمی در حمایت از ساخت داخل و شرکت‌های دانش بنیان اما با رویکردی جدید عنوان کرد.

 

 

وی با اشاره به برگزاری ۳۲ پنل علمی، صنعتی و فناوری در رویداد ایران پتروکم‌، تصریح کرد: در هر گوشه از این نمایشگاه می‌توان قله‌ای از دانش و صنعت را مشاهده کرد که موجب مباهات است.
وی با بیان اینکه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکتی به نام و در ابعاد بین‌المللی است، اظهار داشت: امروز در رتبه ۲۷ جهان هستیم و ۱۶.۷ میلیارد دلار تولید و فروش این گروه است، در منطقه دوم هستیم و این شرکت در ایران در شاخص‌‌های اصلی اقتصادی در رتبه اول قرار دارد و ما با این شرایط بر خود لازم می‌دانیم در کنار سایر شرکت‌ها و هلدینگ زمینه را برای تعامل با شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان داخلی فراهم کنیم.
نائب رئیس هیأت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره الزام آور بودن رشد اقتصادی هشت درصدی، اظهار داشت: هلدینگ خلیج فارس برای حرکت به سمت مرز دانش در صنعت پتروشیمی تلاش کرده است.
وی افزود: در گذشته، صنعت پتروشیمی فقط سرمایه می‌خواست و‌همه امور در دست خارجی‌ها بود، امروز این وضعیت متحول شده و باید شرکت‌های دانش بنیان میدان‌داری کنند و بتوانند مسایل صنعت را با رویدادی مثل پتروفن عهده‌دار شوند و حل کنند.

تشکیل زیست بوم، ضرورتی برای رشد صنعت پتروشیمی
علی عسکری با بیان اینکه اگر ما قائل به رشد صنعت پتروشیمی هستیم باید زیست بوم تشکیل دهیم، سه شاخصه مهم این زیست بوم را اینچنین عنوان کرد: اول اینکه کاملا فعال باشند، دوم اینکه هم‌افزایی داشته باشند و‌ سوم تکاملی داشته باشند.
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با اشاره به برگزاری رویداد پتروفن و ایران پتروکم‌، اظهار داشت: وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تلاش‌های قابل ستایش و مهمی در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان کرده‌اند، اما ما افتخار می‌کنیم که به عنوان بخش خصوصی و با منطق بخش خصوصی به دنبال تشکیل این زیست بوم در صنعت پتروشیمی هستیم.
وی با اشاره به ضرورت مشارکت در توسعه بالادست و پایین دست صنعت، اظهار داشت:  در چهل سال نخست انقلاب، صنعت بالادست در پتروشیمی مورد توجه بود و توسعه یافت و تلاش‌ تمام‌مدیرانی که در این چهل سال برای بالادست تلاش کردند قابل تقدیر است، اما امروز تکیه صرف بر بالادست نوعی خام فروشی در صنعت پتروشیمی است و ما باید نگاهی آینده‌نگرانه و برتری‌طلبانه به سمت توسعه پایین دست حرکت کنیم.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تاکید کرد: حرکت به سمت صد میلیارد دلار درآمد از صنعت پایین دست حق کشور ماست که با توسعه صنعت پایین دست تا پنج سال آینده شدنی است.

به دنبال تولید گران‌ترین محصولات پتروشیمی جهان در پایین دست هستیم 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از ورود گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به پژوهش و تحقیقات بازار تولید هیدروژن اشاره کرد و گفت: ما به دنبال جمع‌آوری گران‌ترین محصولات پتروشیمی در دنیا و انجام تحقیق روی تولید این مواد در ایران در پایین دست هستیم و برای این مهم یکی از مشاوران خود را مأمور این کار کرده‌ام.

دشمنان از تصمیمات درست و خلاقانه در کشور عصبانی می‌شوند
بخش پایانی سخنان علی عسکری که با تشویق مدام حضار که اکثریت آن را فعالان شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان داخلی تشکیل می‌دادند همراه بود، به جنگ نرم و توطئه دشمنان علیه مدیران خلاق و کوشای صنعت پتروشیمی اختصاص داشت.
وی تصریح کرد:وقتی مدیران صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان ما‌ کار می‌کنند و فکر و جبهه جدیدی خلق می‌کنند، دشمنان ما عصبانی می‌شوند و برای ناامید کردن، تخریب کردن، خسته کردن و رها کردن مدیران ما نقشه می‌کشند که این اقدامات در راستای همان جنگ نرم بی‌سابقه‌ای است که کشور درگیر آن است.
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: دشمنان، هر تصمیم درستی که در کشور می‌بینید تلاش می‌کنند با جوسازی روانی و رسانه‌ای خنثی‌کنند ، شخصیت‌ها را با تخریب و دروغ از میدان به در کنند و نهادهای نظارتی و‌حمایتی ما باید مراقب جنگ نرم باشند اینها میدان‌داران جنگ اقتصادی هستند.
علی عسکری تاکید کرد: این نهادها باید مدیران ما و شرکت‌های دانش بنیان را حراست و حفاظت کنند، دشمنان کاری می‌کنند که نیروهای ارزشمند با اذیت و آزار و جنگ‌های روانی خسته و ناامید می‌شوند و آنها به دنبال این هستند که مدیران ما را به قهر وادارند، آنها با خباثت به دنبال زدن قله‌های ما هستند.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه در این فضا «مدیر می‌ترسد تصمیم بگیرد مبادا مورد هجمه و بازخواست قرار بگیرد»، خاطر نشان کرد : تصمیم نگرفتن و تهاجمی عمل نکردن یعنی عقب ماندن از پیشرفت و تولید فقر، باید جهادی و انقلابی عمل کنیم و از مدیران و انسان‌های شایسته که شما هستید حمایت کنیم.

نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم (IranPetrochem) با شعار حمایت از تولید دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش به همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از ۲۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در مرکز بین‌المللی همایش‌ها و نمایشگاه‌های جزیره کیش دایر است.

https://ipna.news/169826کپی شد!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *