تنوع در تولید محصول، سیاست اصلی در صنعت پتروشیمی

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد که سیاست جمهوری اسلامی ایران در سال‌های آینده ایجاد تنوع در محصولات پرمصرف پتروشیمی خواهد بود.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،مرتضی شاهمیرزایی صبح امروز (یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در آیین امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری شرکت ملی نفت ایران با هلدینگ‌های پتروشیمی کشور به ارزش حدود ۳ میلیارد دلار با بیان اینکه اولویت سرمایه‌گذاری شرکت‌های پتروشیمی باید در بخش تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده باشد، گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر به‌دلیل عملکرد نامناسب و نبود برنامه‌ریزی تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی با چالش‌هایی روبه‌رو شده در حدی که در سالی که گذشت با وجود ظرفیت تولید ۹۰ میلیون تنی ما تنها ۶۵ میلیون تن محصول در مجتمع‌های پتروشیمی تولید داشتیم.

وی گفت: با اجرایی شدن طرح‌هایی که امروز تفاهم‌نامه آن امضا شد امیدواریم در آینده چالش کمبود خوراک در فصول سرد سال برای مجتمع‌های پتروشیمی تکرار نشود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تأکید بر اینکه هلدینگ‌های پتروشیمی همزمان با اجرای طرح‌های بالادستی برای تأمین خوراک خود باید به فکر توسعه زنجیره ارزش پایین‌دستی خود باشند، افزود: سیاست ما در سال‌های آینده ایجاد تنوع در محصولات پرمصرف پتروشیمی خواهد بود.

شاهمیرزایی بر فعالیت‌های دانش‌بنیان در زمینه اجرای طرح‌های در حال اجرا و مطالعه صنعت پتروشیمی تأکید کرد و گفت: هم‌اکنون اقدام‌های خوبی در زمینه تولید کاتالیست‌های موردنیاز این صنعت آغاز شده است و امیدواریم همانطور که وزیر نفت تأکید کردند تا پایان عمر دولت سیزدهم شاهد خودکفایی کامل در بخش کاتالیست باشیم.

وی با بیان اینکه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی محلی مناسب برای ارائه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است، گفت: در بازدیدهایی که از غرفه‌های فعال در صنعت پتروشیمی داشتیم از نزدیک شاهد تحولی عظیم در این بخش بودیم.

https://ipna.news/160254کپی شد!