۲ طرح تولید کاتالیست پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن سنگین به‌زودی افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از بهره‌برداری رسمی از دو طرح تولید کاتالیست پلی‌پروپیلن و کاتالیست پلی‌اتیلن سنگین با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در هفته‌های آتی خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،بهزاد محمدی صبح امروز (چهارشنبه، ۱۸ فروردین‌ماه) از مرکز اراک شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بازدید کرد و در جریان به تولید رسیدن واحدهای کاتالیست پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن سنگین قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه راهبرد صنعت پتروشیمی تولید کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت با دانش فنی ایرانی با هدف کاهش واردات است، گفت: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در چند سال گذشته در عرصه تولید دانش فنی فرآیندها و کاتالیست‌ها دستاوردها و موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است و پارسال دانش فنی تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی در مرکز ماهشهر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی رونمایی شد، بر اساس همین دانش فنی، عملیات اجرایی طرح GTPP پتروشیمی اسلام‌آباد غرب آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: طرح‌های در حال اجرا در سه مرکز تهران، اراک و ماهشهر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برای صنعت پتروشیمی فرصت بسیار بزرگی به شمار می‌آید، بحث پژوهش، فناوری و احصای دانش فنی با افزایش ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی همسو است.

محمدی تصریح کرد: امروز در جریان بازدید از پایلوت‌های تولید محصولات مختلف پتروشیمی در مرکز اراک، این نوید را می‌دهیم که همکاران ما در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به دستاوردهای ارزشمند و بزرگی دست یافته‌اند و در هفته‌های آینده شاهد افتتاح طرح تولید کاتالیست پلی‌پروپیلن و کاتالیست پلی‌اتیلن سنگین خواهیم بود که برای نخستین بار در کشور اجرا شده است.

وی درباره طرح‌های باقیمانده از ۱۷ طرح برنامه‌ریزی‌شده برای بهره‌برداری در سال ۹۹ گفت: طرح‌های باقیمانده در نوبت برنامه‌های افتتاح مقام محترم ریاست جمهوری است که فروردین و اردیبهشت‌ماه جاری در مدار تولید قرار می‌گیرند و باید بر این نکته تأکید کرد که هم‌زمان با توسعه شتابان در صنعت پتروشیمی و افزایش ظرفیت تولید، مباحث مربوط به پژوهش و فناوری و تولید دانش فنی نیز با جدیت دنبال می‌شود.

https://ipna.news/156270کپی شد!