پتروشیمی هگمتانه در یک قدمی بهره برداری

طرح پی‌وی‌سی گرید پزشکی پتروشیمی هگمتانه به‌عنوان یکی از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی پس از گذشت ۱۸ سال هم اکنون زمزمه‌های بهره برداری از آن به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛  جایگاه ویژه پتروشیمی موجب شده است این صنعت در اقتصاد ملی نقش محوری و کاربردی داشته باشد، زیرا از امتیاز‌های مهم آن، توانایی تآمین مواد اولیه در داخل کشور است.
همدان هیچ گاه به عنوان یک استان صنعتی در کشور مطرح نبوده است، اما در سال‌های اخیر سعی مدیران این استان همواره بر آن بوده که با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد در زمینه صنعت نیز ورود داشته باشد، صنعت پتروشیمی یکی از این صنایع است.
مجوز تاسیس پتروشیمی هگمتانه در شهریور سال ۸۱ صادر شد تا همدان هم وارث سهم عظیمی از صنایع پتروشیمی کشور شود، طرحی که به منظور تولید PVC گرید پزشکی طراحی شده تا با راه اندازی آن ایران از واردات این محصول بی نیاز شود.
کلنگ احداث پتروشیمی هگمتانه با ظرفیت تولید سالانه ۴۵ هزار تن (۳۶ هزار تن پودر و ۹ هزار تن گرانول) در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در جاده همدان– تهران زده شده است.
  • پس از فوت محمدتقی علاقبندیان سهامدار بخش خصوصی پتروشیمی هگمتانه، استاندار، مدیران اقتصادی استان همدان و به ویژه کارگران این پتروشیمی تنها نقطه امیدشان را در سراب ناامیدی دیدند، اما وارثان با تعیین تکلیف برخی امور دفتری شرکت پتروشیمی هگمتانه، آمادگی خود را برای آغاز به کار این مجتمع و رقم زدن عاقبتی خوش برای آن اعلام کردند و این خود نویدی خوش برای باز شدن گره ۱۸ ساله این پتروشیمی بود.
https://ipna.news/154499کپی شد!