لزوم توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی لردگان

ایجاد پارک‌های صنعتی پتروشیمی و شیمیایی و ایجاد بنگاه‌های کوچک و متوسط پتروشیمی دانش بنیان از جمله جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در پایین دست پتروشیمی لردگان محسوب می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛بهره‌برداری  از پروژه پتروشیمی لردگان در سال جهش تولید، نوید تحرکات خوبی در جهت خوداتکایی و خود باوری جوانان ما را می‌دهد؛ تاجایی که از این پروژه پس از سال‌ها تحریم و فشارهای اقتصادی و پس از دست یابی به دانش بومی نصب تجهیزات و ماشین آلات، بعنوان بومی‌ترین پتروشیمی کشور یاد شد.

با این وجود لزوم توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان دوچندان می‌شود، همچنین صنعت پتروشیمی اگر بر اساس اصول اقتصادی سودآوری بالایی داشته باشد، می‌تواند یکی از جذاب‌ترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری  برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باشد تا جایی که ۷۰ طرح پایین دستی پتروشیمی برای جذب سرمایه‌گذار می‌توان نام برد.

در سال‌های گذشته مجموعه مشکلاتی که در صنعت پتروشیمی ایران وجود داشت باعث شده است که این صنعت به خام‌فروشی روی آورد که کمترین ارزش افزوده را در کشور ایجاد می‌کند و توسعه صنایع پایین‌دستی با هدف تکمیل زنجیره ارزش تنها راه نجات از خام فروشی است.

پتروشیمی و صنایع وابسته به آن نقش مهمی در اقتصاد ایفا می‌کنند و باعث ایجاد هزاران فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم و تولید انواع محصولات دارویی، بسته‌بندی و سایر محصولات صنعتی می‌شوند.

از این رو استان ما می‌تواند با ایجاد پارک‌های صنعتی پتروشیمی و شیمیایی و ایجاد بنگاه‌های کوچک و متوسط پتروشیمی دانش بنیان، ایجاد خوشه‌های تولید و مصرف صنعتی و یکپارچه‌سازی صنایع پایین دستی به این مهم دست یابد و در کنار جاذبه‌های طبیعی و گردشگری مناسب در مسیر جاذبه‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی مناسب استان چهارمحال و بختیاری پیش رود.

https://ipna.news/154252کپی شد!