صادرات ده هزار تن متانول به مقاصد صادراتی توسط پتروشیمی کیمیای پارس

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه گفت: اولین محموله صادراتی متانول تولیدی شرکت پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه امروز همزمان با روزصنعت از بندرعسلویه به سمت مقاصد صادراتی بارگیری شد.

عباس دولتی زاده گفت: در راستای تحقق طرح های جهش دوم صنعت پتروشیمی این شرکت برای نخستین بار موفق به صادرات متانول تولیدی خود به میزان ده هزار تن شد.
دولتی زاده در ادامه با بیان اینکه شرکت مذکور در فاز دو پتروشیمی عسلویه واقع شده است، افزود: این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول به تازگی وارد مدار تولید شده است.
به گفته وی عملیات مهندسی،تدارکات وساخت پروژه درسال ۹۴ آغازشده است و با گذشت زمانی قریب به ۴ سال این مجتمع توانست به یکی از واحدهای صادراتی متانول به عنوان محصولی مهم در صنعت پتروشیمی مبدل شود.

گفتنی است طرح‌های متانول کاوه، بوشهر، الفین ایلام، پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، کیمیا پارس خاورمیانه، اوره و آمونیاک لردگان، اوره و آمونیاک مسجدسلیمان، هگمتانه، پتروکیمیای ابن سینا، اکسیر حلال عسلویه، میاندوآب، دی‌آریا پلیمر، پالایش پارسیان سپهر، آرتا انرژی، پتروپالایش کنگان و سبلان طرح‌هایی هستند که در برنامه بهره‌برداری سال ۹۹ قرار گرفته اند که از این سیاهه شرکت کیمیا پارس خاورمیانه موفق شد خود را به خط پایان بهره برداری برساند.

این شرکت زیرمجموعه هلدینگ پتروفرهنگ وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان است

https://ipna.news/151096کپی شد!