طیب‌نیا: همکاری دو قطب صنعتی نویدبخش اتفاقات خوب برای کشور است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه همکاری این شرکت با صنایع پتروشیمی خلیج فارس را نویدبخش اتفاقات خوب برای کشور دانست و گفت: این همکاری می‌تواند معضل کمبود گاز کشور در فصول سرد سال را حل کند.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه میان شرکت فولاد مبارکه و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اظهار کرد: یکی از راهکارهای حل معضل کمبود گاز، استخراج بیشتر گاز از منابع کشوری است. فولاد مبارکه در حوزه استخراج نیز اعلام آمادگی کرده، در همین راستای تفاهمنامه‌ همکاری مشترک با شرکت پتروشیمی خلیج فارس امضا شده که به موجب آن «کنسرسیوم فولاد مبارکه و شرکت پتروشیمی خلیج فارس» در حوزه استخراج ورود جدی خواهد داشت.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین شرکت‌های بورسی کشور، فولاد مبارکه و پتروشیمی خلیج فارس هستند و این دو شرکت توانایی مالی و فنی لازم برای انجام چنین پروژه‌های بزرگی را دارند. فولاد مبارکه شرکتی است که بالغ بر ۹۰ درصد تجهیزات خود را بومی‌سازی کرده و از طرفی دیگر شرکت پتروشیمی خلیج فارس نیز از فعالان عرصه گاز و نفت است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: کنار هم قرار گرفتن این دو شرکت می‌تواند نویدبخش اتفاقات بزرگی برای کشور ما باشد. امیدواریم در نهایت وزارت نفت نسبت به این گردهمایی اقبال داشته باشد و همانطور که دنبال سرمایه‌گذار خارجی در حوزه نفت و گاز هستیم، از همکاری دو قطب صنعتی، تجاری و بورسی شرکت نیز استقبال شود تا بتوانیم یک مخزن گازی مناسب دریافت و با سرمایه‌گذاری مشترک در کوتاه‌ترین زمان ممکن استخراج گاز که به حل مشکل بخشی از مشکل کمبود گاز در فصول سرد سال منتهی می‌شود را عملی سازیم.

گفتنی است، روز گذشته، یکشنبه تفاهم‌نامه همکاری‌ میان شرکت فولاد مبارکه و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک برای توسعه میادین گازی، توسط محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و عبدالعلی علی‌عسگری مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به امضا رسید.

https://ipna.news/160267کپی شد!