افتتاح اولین نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت های شهرستان بندرماهشهر

نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت های شهرستان بندرماهشهر در تامین نیازهای عمومی و تخصصی شرکت های پتروشیمی صبح امروز با حضور نماینده مردم شهرستان بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی، مدیران عامل پتروشیمی های منطقه، ائمه جمعه شهرستان، نمایندگان وزارت نفت و شرکت صنایع ملی خلیج فارس و سایر مدیران استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، این نمایشگاه با هدف بهبود، توسعه و ارتقاء صنایع منطقه و بهبود کسب و کار در بندرماهشهر شروع به کار کرده و تا فردا ادامه خواهد داشت.

در افتتاح این مراسم جواد گلی مدیربرند، مسئولیت های اجتماعی و روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد: ما بدهکار مردم شهرستان بندرماهشهر هستیم. شرکت صنایع خلیج فارس تا کنون در امر مسئولیت های اجتماعی گام های مهمی برداشته اند اما اقدامات گذشته بیشتر جنبه پروژه محور داشته اند.

وی در ادامه گفت: با رویکرد جدید هلدینگ خلیج فارس و طرح برنامه های مدون رویکرد پروژه محور با اقدامات مقطعی به پروسه محور با برنامه های مشخص و بلند مدت تغییر کرده و ما طبق چشم اندازی اجرای مسئولیت های اجتماعی را در پیش خواهیم‌گرفت.

گلی بیان کرد: این اقدامات به دو دسته شورای راهبردی با دیدگاه بهبود زیرساخت ها و مسئولیت های اجتماعی با هدف خانواده، فرهنگ و اشتغالزایی در دست اجراست.

حبیب آقاجری نماینده مردم بندرماهشهر اظهار کرد: از فعالیت های اجتماعی هلدینگ خلیج فارس که نسبت به گذشته افزایش داشته است تشکر می کنم، اما امیدوارم این برنامه ها جنبه شعاری نداشته باشد و در همایش ها و نمایشگاه ها خلاصه نشود بلکه بتوانیم بصورت عینی فعالیت های موثر در بحث تامین نیاز پتروشیمی ها از منطقه را شاهد باشیم.

آقاجری در ادامه بیان داشت: مشکل اصلی مردم بندرماهشهر وجود بیش از ۲۰ هزار جوان تحصیلکرده و بیکار است، باید مدیران‌عامل پتروشیمی ها قدمی موثر در این خصوص بردارند.

عبدالحسین غبیشاوی امام‌جمعه بندرماهشهر با استقبال از این طرح، خواهان ضمانت اجرایی آن از سوی پتروشیمی ها شد و گفت: تا کنون تمام بنگاه های اقتصادی و خصوصی منطقه هیچگونه حمایتی نشده اند، چگونه بانک ها به جهت پرداخت تسهیلات و پتروشیمی ها به جهت خرید جنس به کارگاه های کوچک اقتصادی بومی تضمین می دهند؟.

وی ادامه داد: رقابت در حوزه بنگاه های کوچک اقتصادی با توجه به شرکت های با سابقه خارج از استان برای سرمایه گذار بومی سخت است، باید با توجه به شعار رهبر انقلاب هرگونه مانعی در این مسیر برای نیروها، کارگاه ها و شرکت های بومی برداشته شود.

در این‌نمایشگاه ۵۵ تفاهم‌نامه مابین شرکت های تامین کننده نیاز صنعت در بندرماهشهر و شرکت های پتروشیمی منعقد تا پس از بررسی نهایی مراحل عقد قرارداد آن تکمیل شود.

مدیران پتروشیمی های منطقه پس از پایان نشست با حضور در نمایشگاه از غرفه های متعدد آن بازدید و با تولید کنندگان بخش های مختلف گفتگو کردند.

https://ipna.news/156796کپی شد!