تغییر رویکرد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت

تغییر رویکرهای سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، در قبال خدمات درمانی به کارکنان شرکت های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، موضوع اصلی هشتاد و سومین جلسه شورای راهبردی شرکتهای منطقه بود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، به نقل از روابط عمومی و دبیرخانه مسئولیت اجتماعی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، هشتاد و سومین جلسه شورای راهبردی شرکت های این منطقه سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به ریاست رئیس شورای راهبردی و مدیرعامل این سازمان برگزار شد.

این جلسه با حضور مدیران عامل شرکت های پتروشیمی منطقه به عنوان اعضای اصلی و دکتر هاشمی، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، به عنوان میهمان، برگزار شد.

در این جلسه مسایل مربوط به بهداشت و درمان در منطقه ی ماهشهر به تفصیل و تشریح مطرح شد و دکتر هاشمی پاسخگوی سوالات و مطالبات مدیران عامل شرکت های منطقه بود.

کاهش تدریجی امکانات و متخصصین موجود در سیستم بهداشت و درمان ماهشهر و بدنبال آن، نارضایتی کارکنان شاغل در منطقه طی چند سال گذشته، از مهمترین موارد بیان شده توسط مدیران عامل شرکت های منطقه بود. سیاست‌گذاریهای اشتباه در نگاه اقتصادی به مقوله ی خدمات درمانی توسط بهداشت و درمان صنعت نفت، از سال ۹۲ به بعد، موجبات نارضایتی و گلایه مندی کارکنان منطقه را فراهم آورده و نتوانسته سطح انتظارات ایشان را برآورده کند؛ اما با وجود برقراری همان سیاست ها و خط مشی های کلی، امیدها به بهبود نسبی شرایط با حضور مدیرعامل جدید سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، قوت گرفته است.

علی رغم مسائل مطرح شده بهداشت و درمان که کماکان به قوت خود باقی هستند، در برحه ی مقابله با همه گیری کرونا، صنعت پتروشیمی و بهداشت و درمان، همکاری و پشتیبانی بی نظیری با هم داشتند که به گفته ی مهندس شهیدی نیا، در هیچ نقطه ی کشور، مشاهده نشده است.

رئیس شورای راهبردی شرکتهای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در خصوص نوع همکاری پتروشیمی و بهداشت و درمان گفت: ما همیشه در کنار مجموعه ی بهداشت و درمان بوده ایم. چه در مرحله ی راه اندازی و تجهیز و چه در ادامه ی راه و مراحل بهره برداری؛ و به سبب افزایش رضایتمندی کارکنان منطقه، این نگاه را در آینده نیز خواهیم داشت؛ اما انتظار می رود، سازمان بهداشت و درمان، دست کم، سرانه های پرداختی این منطقه را در خود منطقه سرمایه گذاری کند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، که پیش از این جلسه در مراسم افتتاح نخستین آزمایشگاه سلولی و مولکولی شهرستان حضور داشت، دعوت شورای راهبردی را پذیرفته و در این جلسه شرکت کرده بود.

دکتر سید مهدی هاشمی، از حسن نظر شرکت های پتروشیمی نسبت به بهداشت و درمان تشکر کرد و گفت: اعتقاد داریم که بهداشت و درمان در خدمت صنعت نفت است و فارغ از همدلی ویژه ای که بروز کرونا با مجموعه های بهداشتی و درمانی کل دنیا ایجاد کرد، صنایع همواره نسبت به سازمان بهداشت و درمان رفتاری رئوفانه داشته اند.

وی، ضمن تایید مطالب مطرح شده و گلایه های موجود بر ضرورت بازگشت اعتماد تاکید کرد و خاطر نشان نمود: اگر چه با توجه به افزایش چشمگیر بهای تمام شده خدمات درمانی، جبران خسارات و کمبودهای ایجاد شده در مجموعه ماهشهر کاری بس دشوار است، اما تلاش می کنیم این فاصله ی ایجاد شده را کم کنیم.

دکتر هاشمی متعهد شد که سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، از این پس رفتارهای توسعه ای خود را بر مبنای تصمیمات کارشناسی شده پیش ببرد و در برنامه ی بلند مدت خود، «نگاه سود ده به سلامت» را با نظرهای کارشناسی «اقتصاد سلامت» جایگزین کند.

وی افزود: تعرفه های اعلام شده ی ما از سوی مراجع بالا، جوابگوی نوع فعالیت ما نیست و ما را به تدریج به سمتی برده که به مقوله درمان، به عنوان یک کسب و کار نگاه کنیم که مغایر با رسالت ماست.

در ادامه ی جلسه، دستور کار عادی شورای راهبردی پیگیری شد و طی جلسه هشتاد و سوم، ضمن موافقت با بودجه درخواستی بهداری و بهداشت صنعت نفت ماهشهر، ۳۰۰ میلیارد ریال جهت انجام تعمیرات و خرید و نوسازی تجهیزات برای فرودگاه ماهشهر به تصویب رسید.

همچنین، مصوب شد که بودجه درخواستی حراست شرکت عملیات غیر صنعتی برای افزایش ضریب امنیتی شهرک بعثت تامین شود.

https://ipna.news/156655کپی شد!