رییس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان خبر داد

کاهش میزان مراجعه به اورژانس تنفسی

تعداد مراجعین در چند روز اخیر به اورژانس تنفسی خوشبختانه روند کاهشی داشته به طوری که در چند روز ابتدای ماه جاری حدود ۲۵۰ مراجعه کننده داشتیم.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ نصراله حسونی بحرینی رییس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادا این مجموعه با اشاره به کاهش میزان مراجعات به اورژانس تنفسی گفت:تعداد مراجعین در چند روز اخیر خوشبختانه روند کاهشی داشته به طوری که در چند روز ابتدای ماه جاری حدود ۲۵۰ مراجعه کننده داشتیم.

وی افزود : از ابتدای شروع بیماری کرونا ، اسفند ماه سال گذشته تا تیرماه امسال تعداد ۴۹۳۸ بیمار شرکتی و غیر شرکتی به اورژانس تنفسی این مرکز مراجعه کرده اند،همچنین از تیرماه تا پایان مرداد ماه سال جاری که اوج شیوع و پیک بیماری در منطقه بود به تنهایی ۲۰۴۵ بیمار به اورژانس تنفسی این مرکز مراجعه کرده که برای آنها اقدامات تشخیصی، درمان سرپایی یا بستری انجام شده است.

بحرینی ادامه داد: در طی این مدت ۲ نوزاد مشکوک به کرونا در بخش نوزادان بیمارستان صنعت نفت آبادان بستری شدند که علایم نارسایی تنفسی داشتند اما PCR آنها منفی بود، علت آن هم مادر مبتلا یا خانواده بوده است.

وی اضافه کرد: در طی این مدت ۶۰درصد ظرفیت تخت های بیمارستان (بخش های داخلی ۱ و ۲، اورژانس تنفسی و ICU) ،به بیماران کرونایی اختصاص داشته است و البته روند ارائه سایر خدمات در این مرکز نیز با جدیت تمام تداوم دارد.

بحرینی اظهار داشت : در ۳ ماهه اول امسال با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع بیماران، حدود ۵۷۰۰ بیمار در پلی کلینیک تخصصی پذیرش شده است،برای اجرای پروتکل های بهداشتی و حفظ محرمانگی و رعایت حقوق بیماران مبتلا به کرونا، یک کلینیک داخلی مختص این بیماران در شیفت بعدازظهر افتتاح شده که به این بیماران، خدمات مورد نیاز ارائه و روند درمان آنان را هدایت می شود.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان تصریح کرد: در این مدت در بخش های زنان و جراحی نیز خدمات مورد نیاز به بیماران شرکتی و همشهریان ارائه شده که شامل انواع زایمان ها ، عمل های جراحی و انواع تشخیص های داخلی بوده است ،در بخش زنان در ۴ ماهه اول امسال ۱۷۱ بیمار و در بخش جراحی ۵۱۰ بیمار بستری و تحت مراقبت و درمان قرار گرفته اند.

وی ضمن قدردانی از تلاش همه کارکنان و اعلام رضایت از عملکرد این مرکز در مواجهه با موج شیوع بیماری کرونا گفت : آمادگی خود را برای مقابله با بیماری تا ریشه کن شدن کامل آن در کشور عزیزمان همپای سایر جان برکفان عرصه بهداشت و سلامت اعلام می کنیم.

https://ipna.news/152002کپی شد!