نمره قبولی پتروشیمی ها در‌ کارنامه مسئولیت اجتماعی

استاندار خوزستان: پتروشیمی ها در عمل به مسولیتهای اجتماعی و کمکهایی که در بحرانهای مختلفی که بر خوزستان حادث شده است، کارنامه ای با نمره قبولی گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ استاندار خوزستان در گفتگوی روز گذشته (چهارشنبه ۲۵ تیرماه) با روابط عمومی این سازمان گفت: هر نهاد، سازمان و ارگان دولتی و خصوصی، یک سری حقوق دارد و یک سری تعهدات؛ مسئولیت اجتماعی از جمله تعهدات بنگاههای اقتصادی در قبال جامعه پیرامونی آنهاست.

غلامرضا شریعتی، در‌ادامه افزود: در‌ ماجرای کرونا، براساس گزارش فرمانداری ماهشهر به ما، پتروشیمی ها رویکرد خوبی داشتند و تعهداتشان را نسبت به جامعه خود انجام دادند. علاوه بر آن، پتروشیمی در سطح استان نیز مسئولیت‌هایی را پذیرفته و کارهای ارزشمندی را به انجام رساند البته طبیعی است که تعهدات آنها نسبت به مناطق نزدیک و جامعه پیرامونی باید بیشتر باشد.

وی، ارائه آب ژاول برای ضدعفونی معابر استان های مختلف کشور و کمکهای مالی و تجهیزاتی به دانشگاه علوم پزشکی استان را از جمله کمکهای موثر پتروشیمی به جوامع خارج از ماهشهر عنوان کرد.

شریعتی تشریح کرد: نقش پتروشیمی در‌ کرونا خوب بود اما در‌ موضوعی که آنها بسیار متعهدانه‌‌تر عمل کردند در بحث سیل بود. در جریان سیل ابتدای سال ۱۳۹۸، اگر پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نبودند ما در سیل، شرایطی که بر‌ ما گذشت خیلی سخت تر می‌شد؛ روستاهای بیشتری درگیر می‌شده و خسارات بیشتری وارد می آمد.

وی خاطر‌نشان کرد: پتروشیمی در ماجرای سیل خیلی حمایت و تلاش کرد و پشتیبانی و لجستیک‌ مقابله با سیل در استان را بر عهده داشت.

در‌ کرونا هم تلاش، همراهی و مسئولیت پذیری صنایع پتروشیمی خیلی خوب بوده و قابل تقدیر است.

استاندار خوزستان در جمع بندی فعالیتهای پتروشیمی در بعد مسئولیتهای اجتماعی گفت: طبیعتا انتظارات از این صنایع بزرگ بیشتر است اما در‌ مجموع در عمل به مسولیتهای اجتماعی و کمکهایی که در بحرانهای مختلفی که بر خوزستان حادث شده است، کارنامه خوب و نمره قبولی گرفته اند.

در این نشست محسن ادیبی، دبیر کارگروه توسعه متوازن شهرستان بندر ماهشهر گزارشی از آخرین اقدامات صنایع پتروشیمی منطقه در خصوص مسئولیت های اجتماعی و کارگروه توسعه متوازن به استاندار خوزستان ارائه کرد.

https://ipna.news/151509کپی شد!