پتروشیمی مبین دیگر چالش قیمت نخواهد داشت

خورنا|باقرگل فر:مدیرعامل پتروشیمی مبین با اشاره به اینکه دستورالعملی از طرف شورای رقابت برای قیمت یوتیلیتی متمرکز به همه مشتریان ‌‌ابلاغ شد، گفت: از این به بعد چالش قیمتها را برای سال آینده نخواهیم داشت.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، علیرضا شمیم در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت:فرمولی که شورای رقابت اعلام‌ کرده این امکان را به ما می‌دهد تا به مشتری خود درمورد ثابت بودن قیمت اطمینان بدهیم.

به گفته مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس،این شرکت با تلاش در دوسال اخیر و کمک هلدینگ خلیج فارس توانست مشکل خود را در حوزه قیمت های به روز یوتیلیتی متمرکز حل کرد.

وی با بیان اینکه « ارزشی که مبین به مشتری میدهد توسعه بازار است»، افزود: حاشیه سود مبین از سال ۹۶ حدود ۵۴ درصد بود و سال گذشته به بالای ۶۹ رسیده است.

شمیم با تاکید بر اینکه در شرکت مبین انرژی پروژه‌هایی تعریف کردیم که مشکلات این شرکت در تداوم خدمت را برطرف می‌کند، ادامه‌ داد: پروژه آب شیرین‌کن هفتم یکی از اینهاست که این پروژه در راستای تداوم تولید صددرصد صورت گرفته و تا دو هفته آینده عملیات پیش راه اندازی آن آغاز می‌شود.

او درمورد پروژه پساب این شرکت گفت: تمام پساب‌ها که ۵۰۰ متر مکعب بر ساعت است یا به دریا می‌ریزد و یا برای آبیاری گیاهان استفاده می‌شود که در پروژه جدیدی که برای این موضوع تعریف شد و ۷۰ درصد پیشرفت دارد این آب، تبدیل به آب DM که بسیار با ارزش و مقرون به صرفه است، می‌شود.

به گفته شمیم بزرگترین پروژه این شرکت واحد آبگیر است که در گذشته لوله‌های گیاهی در آن به کار رفته که بیش از ۵هزارمیلیارد تومان به صنعت پتروشیمی ضرر زده است؛ برای این موضوع مسیرهای لوله فلزی در نظر گرفته شده‌است که برای فاز اول آن به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان مناقصه برگزار کردیم و آغاز آن را از ۲۵ آذر پیش‌بینی کرده‌ایم و پتروشیمی‌های پردیس، زاگرس، مبین،نوری و پارس دیگر قطعی آب نخواهند داشت.

وی ادامه داد: فاز دوم این پروژه برای جم و اریاساسول با ارزش دو برابر از مرحله اول انجام می‌شود و اسناد مناقصه آن در دست تهیه است و تا پایان سال ۹۹ آن مرحله هم انجام می‌شود.

شمیم با تاکید بر اینکه بهشت تداوم تولید عسلویه از این پروژه می‌گذرد، تاکید کرد: پیش از این هر سال دو تا سه بار قطعی آب داشتیم که هر ساعت قطعی، صد میلیون تومان به مبین ضرر می‌زد.

به گفته او، شرکت مبین انرژی خلیج فارس صد در صد سهام پتروشیمی آپادانا را خریداری کرده است که با بهره‌برداری از آپادانا از سال ۱۴۰۱ با قیمت امروز، ۱۵۰۰ میلیارد تومان به سود سالانه ۲۸۰۰ میلیارد تومانی مبین اضافه می‌شود.

https://ipna.news/147291کپی شد!