بهزاد محمدی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تاکید کرد :

ضرورت نوسازی اسکله های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

خورنا|باقر گل فر:معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در جریان بازدیداز چند طرح و مجتمع پتروشیمی در ماهشهر بر لزوم کار کارشناسی ودقیق در اجرای پروژه نوسازی اسکله ها تاکید کرد.

 بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز چهارشنبه ( ۸ خردادماه) در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از طرح ترمیم ، بازسازی و استانداردسازی اسکله های صادراتی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، طرح شیرین سازی مجتمع پتروشیمی بوعلی، طرح پتروکیمیای ابن سینا ، طرح پتروناد و مجتمع پتروشیمی مارون بازدید کرد و درجریان آخرین وضعیت فعالیت این طرح ها ی توسعه ای منطقه قرار گرفت.

بر پایه گزارش در جریان بازدید محمدی از اسکله های P1 وp7 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، شهریاری مدیر عامل شرکت پایانه ها ومخازن پتروشیمی و همچنین مجریان طرح باز سازی و نوسازی اسکله توضیحاتی ارائه کردند و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با ارائه دیدگاه ها و نقطه نظرات خود بر لزوم مطالعه کارشناسی وتسریع در باز سازی ونوسازی اسکله ها تاکید کرد.

بر اساس این گزارش مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جلسه ای که در پتروشیمی مارون نیز برگزار شد اظهارکرد: پتروشیمی مارون یکی از مجتمع های مهم و اقتصادی صنعت پتروشیمی به شمار می رود و این مجتمع با توجه به سرمایه گذاری در طرح سلمان فارسی و همچنین طرح جمع آوری گازهای مشعل، در آینده حجم خوراک بیشتری دریافت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با ایجاد واحد خالص سازی و تولید اتیلن اکساید با خلوص بالا در پتروشیمی مارون و بکارگیری این خوراک در واحد درحال ساخت، شرکت کیمیاگران امروز در آینده با تولید MDEA بعنوان یک محصول استراتژیک ومورد استفاده در صنعت نفت،گاز کشور بصورت بومی تولید خواهد شد.

گفتنی است که مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عصر امروز در جلسه های امور هماهنگی توسعه و همچنین امور هماهنگی امور حراستی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز شرکت خواهد کرد.

https://ipna.news/139372کپی شد!