اوجی در نشست خبری:

در روزهای آینده ۵ طرح پتروشیمی افتتاح خواهد شد

وزیر نفت گفت: ان‌شاالله در روزهای آینده ۴ الی ۵ طرح پتروشیمی افتتاح خواهد شد. ما در هر ۴ فصل دغدغه تامین انرژی داریم، آن هم علیرغم اینکه دشمن ۲ بار به ۴ هزار و ۴۰۰ جایگاه سوخت حمله سایبری کرد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی‌ ایران (ایپنا)،جواد اوجی در نشست خبری مشترک خود با بیان این‌که عملکرد ۳ساله وزارت نفت را عنوان می‌کنم، گفت: در شهریور ۱۴۰۰ که دولت سیزدهم کار خود را آغاز کرد، سطح تولید نفت پایین، پروژه‌های نیمه تمام و انگیزه پایین نیروهای متخصص این صنعت را شاهد بودیم. در شروع کار نزدیک ۷۸ میلیون میعانات گازی و بیش از ۳۰ میلیون نفت سنگین روی آب داشتیم.

وزیر نفت گفت: در دولت دوازدهم مخصوصا در یکی، ۲ سال آخر ما فروش نفت سنگینی نداشتیم.

وی یادآور شد: خوشبختانه از شهریور ۱۴۰۰ چیزی به نفت و معاینات گازی ما روی آب اضافه نشد. هیچگونه نفت سنگینی روی آب نداشتیم. شما دیدید علیرغم زمستان سنگینی که داشتیم شاهد قطع گاز نبودیم و خوشبختانه وزارت نفت در بحث تامین انرژی اقدام خوبی انجام داد.

اوجی گفت: سراغ پروژه‌های ارزآور رفتیم و امروز بیش از ۱۵۵ پروژه نیمه تمام به ۳۴ میلیارد دلار تکمیل شد و به بهره‌برداری رسیده که شاید بعضی از آن‌ها روند رشد لاک‌پشتی داشتند.

وی افزود : سراغ پروژه‌های رفتیم که بلاتکلیف بودند، امروز بیش از ۳۰۰ پروژه داریم ‌که ۱۵۵ پروژه به نتیجه رسیده و مابقی هم در دست اقدام است که ارزشش ۱۲۰ هزار میلیارد است.

وزیر نفت گفت: در ابتدای دولت فروش نفت ما ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه بود که امروز به بیش از ۳ میلیون رسیده است. فاز دوم پالایشگاه آبادان را داشتیم که از فروش ۲۱۰ هزار بشکه خام فروشی جلوگیری شد. ان‌شاالله در روزهای آینده ۴ الی ۵ طرح پتروشیمی افتتاح خواهد شد.

وی گفت: ما در هر ۴ فصل دغدغه تامین انرژی داریم، آن هم علیرغم اینکه دشمن ۲ بار به ۴ هزار  و ۴۰۰ جایگاه سوخت حمله سایبری کرد؛ یک بار در سال ۱۴۰۰ و یک بار دیگر در سال ۱۴۰۲ این حملات رخ داد.

https://ipna.news/171670کپی شد!