افزایش ۳۵ درصدی  فروش پتروشیمی جم‌پیلن

فروش پتروشیمی جم‌پیلن در فروردین 1403 با 756 میلیارد تومان رشد 35 درصدی را نسبت به ماه مشابه در 1402 نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی‌ ایران( ایپنا)،پتروشیمی جم‌پیلن در ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۳/۱۲/۲۹ به ازای هر سهم ۲,۷۰۵ تومان سود محقق کرد که نسبت به سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته است. این شرکت در دو فصل ابتدایی به ترتیب ۸۰۶ و ۸۰۸ تومان سود به ازای هر سهم گزارش کرده بود.

بر اساس این گزارش، جم‌پیلن با وجود توقف ۴۵ روزه در فصل سوم و چهارم به دلیل اورهال، به ترتیب ۴۴۷ و ۶۴۳ تومان سود به ازای هر سهم  محقق کرده است.

رشد ۳۵ درصدی فروش در فروردین ۱۴۰۳

درحالی که فروش پتروشیمی جم‌پیلن در فروردین ۱۴۰۳ متاثر از تعطیلات نوروز بوده است، اما با ۷۵۶ میلیارد تومان فروش، رشد ۳۵ درصدی را نسبت به فروردین ۱۴۰۲ گزارش کرده است.

افت ۲ درصدی تولید جبران شده با رشد ۵ درصدی فروش مقداری

در حالی که مقدار تولید جم‌پیلن در فروردین ۱۴۰۳ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲ درصد افت داشته است، فروش مقداری این شرکت ۵ درصد افزایش یافته است. این موضوع نشان‌دهنده عملکرد مناسب شرکت در بازار و افزایش نرخ فروش محصولات آن است.

رشد ۲۸ درصدی نرخ فروش محصولات

در انتها بایستی این نکته را نیز در نظر داشت که رقابت برروی پلی پروپیلن تولیدی جم‌پیلن مشابه مدت مشابه سال گذشته در حدود ۱۵ درصد بوده است. با این حال نرخ فروش محصولات این پتروشیمی در فروردین ۱۴۰۳ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش یافته است.

https://ipna.news/170776کپی شد!