استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان در حوزه پتروشیمی

مدیرعامل شرکت مدیریت صنایع پتروشیمی بر لزوم استفاده هدفمند و مستمر از توان شرکت‌های دانش بنیان در حوزه پتروشیمی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی‌ ایران( ایپنا)، طبق گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت صنایع پتروشیمی، مصطفی متدین ضمن تاکید بر جایگاه و نقش شرکت‌های دانش بنیان در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور اظهار داشت:مدیریت صنایع پتروشیمی بر پایه خلاقیت، توان اجرایی بالا و دسترسی به تکنولوژی‌های روز شکل گرفته و جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در تحقق این مولفه‌ها و ترکیب متوازن آن‌ها با یکدیگر غیر قابل انکار است.

وی افزود: مدیریت و بهینه سازی مصرف در صنایع مبتنی بر انرژی، بستر مطلوبی برای شرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت صنایع پتروشیمی ادامه داد: عزم راسخ کشور مبنی بر داخلی سازی تجهیزات حوزه پتروشیمی و استفاده از فناوری‌های بومی در این عرصه، کارکرد شرکت‌های دانش بنیان را در این عرصه بیش از پیش به اثبات می‌رساند.

متدین افزود: در دوران جدید مدیریت صنایع پتروشیمی، استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان را نه به عنوان یک مسئله حاشیه ای، بلکه به مثابه یک راهبرد در ارتقای توان مجموعه در دستورکار قرار داده ایم و در این خصوص با شرکت‌های دانش بنیان زیادی نیز به صورت مستقیم ارتباط برقرار کرده ایم.

وی گفت: برخی از این شرکت‌ها در نمایشگاه‌های پتروشیمی توانمندی‌ها و طرح‌های تولیدی خود را عرضه می‌کنند و برخی دیگر نیز در ارتباط مستمر با صنایع پتروشیمی قرار دارند. اصلی‌ترین دغدغه ما، تبدیل فناوری و دانش به دستاورد‌های عینی، کمی و ملموس در ضنعت پتروشیمی کشور است.

https://ipna.news/170568کپی شد!