پتروشیمی هگمتانه چشم انتظار خوراک اولیه

 پتروشیمی هگمتانه که در سال ۱۳۹۹ پس از ۲۰ سال توقف، تکمیل و افتتاح شد، این روز‌ها چشم انتظار خوراک اولیه است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی‌ ایران (ایپنا)،مجتمع پتروشیمی هگمتانه در صورت تولید مداوم سالانه به ۴۰ هزار تن خوراک اولیه نیاز دارد این در حالی است که در مدت ۳ سال گذشته فقط ۱۲ هزار تن به پتروشیمی هگمتانه خوراک اولیه رسیده است.

PVC یکی از ارزشمند‌ترین و پرکاربرد‌ترین محصولات صنعت پتروشیمی محسوب می‌شود و موارد مصرف آن نامحدود است. این ماده محصول نهایی یک زنجیره است.

در کشور ایران چهار شرکت تولید کننده PVC هستند که به گفته کارشناسان در این چهار واحد یک نوع PVC تولید می‌شود که در ساخت صفحات گرامافون، ساخت لوله، کانال و لوازم قابل نصب، کیف‌های ارزان قیمت، پنجره‌های بدون دید، تولید لباس و لوازم خانگی نظیر پرده، کف سازی و ساختن سقف، روکش سیم و کابل‌های الکتریکی، لوله کشی آب و فاضلاب و… استفاده می‌شود.

در سال ۱۳۸۲ ساخت پتروشیمی هگمتانه با ظرفیت تولید سالانه ۴۵ هزار تن (۳۶ هزار تن پودر و ۹ هزار تن گرانول) در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در جاده همدان– تهران کلید خورد که قرار بود PVC گرید پزشکی را تولید کند، اما با گذشت حدود ۲۰ سال، با وجود اینکه پتروشیمی هگمتانه افتتاح رسمی شده و بهره‌برداری از آن آغاز شده است، اما همچنان با چالش مواجه است و در سال جاری به علت تامین نشدن خوراک اولیه از سوی شرکت های داخلی، اخباری مبنی بر نوسان در تولید و مقطعی کار کردن در این پتروشیمی منتشر شد.

https://ipna.news/169319کپی شد!