مدیرعامل پتروشیمی آبادان خبر داد:

پیگیری مشکلات پتروشیمی آبادان در سطح کلان

بچاری، مدیرعامل پتروشیمی آبادان گفت: مثلث تاپیکو، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هلدینگ خلیج فارس در پی حل مشکل پتروشیمی آبادان هستند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی‌ ایران ( ایپنا)،امید بچاری اظهار کرد: تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا مزد حمایت ها و صبوری سهامدارانمان را بهزودی ادا کنیم.

وی افزود: پتروشیمی آبادان با قدرت به مدار تولید بازگشته است؛ سهامداران نگران نباشند، به روزهای خوبمان به زودی باز خواهیم گشت.

مدیرعامل پتروشیمی آبادان تاکید کرد: در حالی خبر خوب بازگشت پتروشیمی آبادان به چرخه تولید منتشر شده که این شرکت پس از ۳ ماهه وقفه طاقت فرسا و نگران کننده مجددا دست به تولید زده است.

بچاری ادامه داد: با همت و حمایت ویژه هلدینگ های بزرگ کشور(تاپیکو و خلیج فارس) و شرکت ملی صنایع پتروشیمی مشکل تامین EDC (اتیلن دی کلراید) مورد نیاز پتروشیمی آبادان رفع شده و با پا در میانی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) این خوراک حیاتی در اختیار آبادانی ها قرار گرفته است و آنها دو محصول خود PVC S۷۰ و PVC S۵۷ با کاربری در تولید لوله و اتصالات،روکش سیم و مواردی مشابه) در بورس عرضه کرده اند.

وی گفت: متخصصین مجتمع پتروشیمی آبادان پیش از وقفه در تولید، با هدف افزایش رضایت مشتریان و به منظور رفع مشکل رطوبت موجود در مواد تولیدی و بهبود بسته بندی تعمیرات اساسی خود را با موفقیت به انجام رساندند.

مدیرعامل پتروشیمی آبادان تصریح کرد: این شرکت پروژه بزرگ تولید آکریلونیتریل را به زودی به کمک پتروشیمی مارون و با تامین خوراک پروپلین از پالایشگاه آبادان کلنگ زنی خواهد کرد.

بچاری خاطرنشان کرد: پتروشیمی آبادان در سال ۴۸ به منظور تولید سالانه ۲۰ هزار تن پی وی سی، ۱۰ هزار تن دودسیل بنزن و ۲۴ هزار تن سود سوز آور به بهره برداری رسیده و تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است. مطمئنا شرکتی که از غبار ویرانی های جنگ تحمیلی با قامت افراشته بازگشته، می تواند بار دیگر کمر راست کند و به رویای چندین ساله خود یعنی رسیدن به ظرفیت تولید ۱۱۰ هزار تن پی وی سی در سال دست یابد.

https://ipna.news/169234کپی شد!