کنگان جلوه گاه مسئولیت اجتماعی صنعت شد:

همکاری نزدیک حوزه پتروشیمی با سازمان انتقال خون

 مسئولیت اجتماعی، ادبیات چند دهه اخیر برای فعال کردن بخشهای اقتصادی و صنعتی جامعه است تا هدف اقتصادی و تولید و فروش بیشتر آنها را از اهمیت انسانهایی که هدف این تولید هستند غافل نکند و اخیرا نزدیکی و هم افزایی موثر صنعت پترو شیمی و صنایع وابسته با سازمان انتقال خون در شهرستان کنگان از استان بوشهر، تابلوی زیبایی از تاثیر گذاری و اهمیت این ادبیات انسان دوستانه در فضای صنعت را  پدید آورد و انتخاب شرکت پلیمر آریا ساسول در روز صنعت پترو شیمی به عنوان اولین سفیر اهدای خون صنعت کشور بهانه ای است برای مروری بر تلاشها و پی گیری های مجدانه ای که در انتقال خون استان بوشهر این پیوند را میان صنعت و نجات انسانها پدید آورده است.  
به گزارش خبرگزاری پتروشیمی‌ ایران ( ایپنا)،همزمان با گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی، معاون اجتماعی سازمان انتقال خون، با اهدای لوح تقدیر و تندیس سرداران گمنام سلامت از اقدامات و تلاشهای  شرکت آریا ساسول برای کمک به اهدای خون و ترویج آن تقدیر کرد.
یک نمونه درخشان مشارکت
فردین بلوچی، معاون اجتماعی سازمان‌ انتقال خون کشور با یادآوری اقدام بی‌همتای شرکت آریاساسول در اهدای خون گفت: کارکنان این شرکت با جدیت در هر دوره اقدام به اهدای خون می‌کنند و از برترین شرکتهای اهداکننده خون در بین شرکت‌های صنعتی هستند، همچنین کمک های شایانی برای تجهیز مراکز اهدای خون در استان بوشهر داشته اند و به همین منظور لوح سفیر اهدای خون به نمایندگی از تمامی کارکنان به مدیرعامل این شرکت اهدا می‌شود.
معاون اجتماعی سازمان انتقال خون کشور، افزود: افرادی که خون خود را اهدا می‌کنند، انسان‌های بسیار خاصی هستند.
دکتر بلوچی با اشاره به رشادت‌های فعالان صنعت پتروشیمی گفت: این افراد همچون سربازان عرصه اقتصادی هستند که اگر دوران دفاع مقدس حضور داشتند، همین افراد در خط مقدم بودند.
محمدرضا حیدرزاده، مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول نیز در پایان این مراسم با تأکید بر اینکه به نمایندگی از تمامی کارکنان دریافت کننده این لوح و تندیس بوده است، گفت: اگر اتفاق خوبی در شرکت رقم خورده با تلاش و کار تیمی و زحمات تک تک کارکنان محقق شده است.
داستان یک پیوند مبارک
دکتر علیرضا باستین مدیرکل انتقال خون بوشهر ضمن تقدیر و تشکر از صنایع پتروشیمی در منطقه کنگان استان بوشهر و تمامی صنایعی که در این استان همدلانه با انتقال خون همکاری می کنند گفت: شهرستان کنگان نمونه یک پیوند مبارک و همدلانه میان یک سازمان خدمت رسان و مردمی مثل انتقال خون و صنعتی قدرتمند چون پتروشیمی است. اما این همکاری به راحتی به دست نیامده است و تلاشهای انجام شده می تواند الگویی موفق باشد.
شبکه ای کارساز از صنایع حامی
دریافت کمکهای غیر نقدی بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان از محل مجتمع گاز در بازسازی پایگاه کنگان و ۴۰۰ میلیون تومان برای تجهیز و رفع مشکلات این پایگاه از طریق پتروشیمی آریا ساسول از جمله کمکهای بخش صنعت به انتقال خون منطقه است.
ورود انتقال خون استان به شورای راهبردی پتروشیمی ها یکی دیگر از اقدامات تاثیر گذار و موثری بود که منجر به تامین یک دستگاه اتوبوس انتقال خون برای استان بوشهر از محل اعتبارات این شورا شد که پس از پیش پرداخت ۲ میلیارد تومانی کل هزینه آن نیز توسط این شورا پرداخت شد و تجهیز آن نیز توسط سازمان انتقال خون انجام خواهد شد.
دکتر باستین راه اندازی پایگاه فصلی انتقال خون با امکانات به روز شامل تخت ،شیکر های هوشمند سانتریفیوژ و یخچال بانک خون در محل مجتمع پارس جنوبی و احداث پایگاه خونگیری در پارس ششم این مجتمع با هزینه خود مجتمع را از دیگر دستاوردهای این همکاری می داند.
مدیر کل انتقال خون استان بوشهر خاطر نشان می کند: مجتمع گاز پارس جنوبی بزرگترین مجتمع گاز کشور و شامل ۱۳ پالایشگاه است که هر پالایشگاه بالغ بر ۲۰۰۰ نیرو دارد و هر وقت نیاز به اهدای خون داشته باشیم این شرکتها آماده همکاری با تیم اعزامی هستند. در کنار این شرکتها پترو شیمی ها هم همکاری می کنند.
وی می افزاید: معمولا ماهی ۶ روز تیم سنگین مستقر می شود و هر روز حدود ۱۳۰ واحد خون از هر شرکت دریافت می کنیم و اگر چند برابر بیش از این هم توان انسانی و پرسنلی داشتیم این شرکتها اهداکننده داوطلب دارند.
تعاملات همه جانبه
این شرکتها نه تنها در امر اهدای خون بلکه درزمینه تبلیغات و ترویج این فرهنگ نیز فعالیت و همکاری می کنند تعامل انتقال خون شهرستان کنگان با روابط عمومی این پالایشگاه های ۱۳ گانه و شرکتهای پتروشیمی و برقراری جلساتی جداگانه منجر به تولید محتوا و پوشش خبری مناسب اهدای خون درتیم های سیار شد که علاوه بر رسانه های خبری سازمانی در رسانه های کشوری و شهرستانهای عسلویه و کنگان نیز منعکس شد ضمن جلب مشارکت بیشتر کارکنان این شرکتها، مشارکت مردمی سطح شهرستان را نیز بسیار افزایش داد.
پایگاه اهدای خون داخل پالایشگاه
تخصیص مکان ثابت یکی از همکاری هایی است که این شرکتها به سازمان انتقال خون ارائه داده اند.
دکتر باستین با اشاره به احداث یک پایگاه با تمام تجهیزات روز در پالایشگاه ۶ می گوید: تجهیزاتی از قبیل تخت خونگیری ترولی های اورژانس، صندلی ها  وامکانات این چنینی در سطح برگزاری معمول تیم نیز توسط خود پالایشگاه  فراهم شد که تیم سیار همیشه در آنجا مستقر می شود.
سایر شرکتها و پالایشگاه ها نیزبنا به ظرفیت هایی که داشتند مکانهای ثابتی را برایداستقرار تجهیزات تیم اهدای خون اختصاص داده اند. اما بهترین مکانها مربوط به پالایشگاه های ششم و شرکت آریا ساسول است.
چشم انداز همکاری های آینده 
همکاری موفق یک شهرستان با صنایع بزرگ و فعال آن و دستاوردهای بزرگی که برای خدمت رسانی به بیماران نیازمند به خون در آن استان به همراه داشته است می تواند الگوی موفقی باشد برای مناطقی که قطب صنعتی و اقتصادی به شمار می روند.
پیوند مبارک اقتصاد، صنعت و خدمت رسانی اجتماعی وقتی با شیوه های مناسب، برقرار شود می تواند نتایج درخشانی در پی داشته باشد. نمونه شرکت آریا ساسول و بقیه شرکت هایی که در این گزارش ذکر آن رفت گواه مناسبی بر این مدعا است.
https://ipna.news/169065کپی شد!