تخلف ۲۰۰ میلیون دلاری وزارت دفاع، رو شد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های پتروشیمی، اظهار کرد: زیر مجموعه‌های وزارت دفاع، تخفیفی برای یکی از خریداران در نظر گرفته که عدد بسیار قابل توجهی است. در حال حاصر نمی‌خواهم عددی را اعلام کنم اما شاید برآوردها بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار باشد که البته این عدد در تحقیق و تفحص نیاز به واکاوی و تطبیق دارد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی‌ ایران ( ایپنا)،نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های پتروشیمی، اظهار کرد: زیر مجموعه‌های وزارت دفاع، تخفیفی برای یکی از خریداران در نظر گرفته که عدد بسیار قابل توجهی است. در حال حاصر نمی‌خواهم عددی را اعلام کنم اما شاید برآوردها بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار باشد که البته این عدد در تحقیق و تفحص نیاز به واکاوی و تطبیق دارد.

مجتبی رضاخواه در رابطه با تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های پتروشیمی، اظهار کرد: این مساله یک سال و نیم است که در دستور کار ما قرار دارد و من خودم طراح آن بودم. ۴ وزارتخانه شرکت‌های زیر مجموعه وزارت دفاع، شرکت‌های زیرمجموعه‌های وزارت نفت؛ وزارت آموزش و پرورش و وزارت کار در این تحقیق و تفحص مدنظر هستند. تخلفاتی در زیر مجموعه وزارت دفاع دیده شد و اگرچه تلاش می‌کردند این تخلفات پنهان کاری شود اما به تایید برخی از نهادهای نظارتی رسید و متاسفانه یکی از زیر مجموعه‌های وزارت دفاع، تخفیفی برای یکی از خریداران در نظر گرفته که عدد بسیار قابل توجهی است.

وی در ادامه با اشاره به رقم این تخلف، اظهار داشت: در حال حاضر نمی‌خواهم عددی را اعلام کنم اما شاید برآوردها بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار باشد البته این عدد در تحقیق و تفحص نیاز به واکاوی دارد و بعد از اینکه این تحقیق و تفحص، در صحن علنی مجلس با رأی بسیار خوبی هم تایید شد، مجموعه وزارت دفاع خیلی تلاش کرد که موضوعات اصلی به حاشیه برود و چون طراح این تحقیق و تفحص بنده بودم و تلاش شد رئیس این هیات نشوم؛ زیرا روال بر این اساس است که وقتی تحقیق و تفحص در صحن تصویب می‌شود ۵ نفر از کسانی که تحقیق و تفحص را امضا کردند یعنی بنده و ۴ نفر دیگر به همراه ۱۰ نفر از اعضای کمیسیون مربوطه که کمیسیون صنایع و معادن هست، انتخاب شدند؛ تلاش وزارت دفاع و دوستان پارلمانی وزارتخانه این بود که تحقیق و تفحص به نتیجه خوبی نرسد و دنبال این بودند که بنده رئیس آن نشوم.

https://ipna.news/167527کپی شد!