معاون حاکمیت و خدمات هلدینگ خلیج‌فارس:  تکمیل زنجیره ارزش، تبدیل به استراتژی شده است

مشترک و سامانه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با تأکید بر اینکه موضوع تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی تبدیل به یک استراتژی شده است، از افتتاح سه پروژه که در مسیر زنجیره ارزش قرار دارند تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، مهندس مهدی قربانی در حاشیه روز اول هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست و در استودیو «به قله نزدیکیم» با اشاره به شروع خوب نمایشگاه امسال و استقبال کم‌نظیر شرکت‌ها و به‌خصوص شرکت‌های خارجی نسبت به سال گذشته از این نمایشگاه، اظهار امیدواری کرد که نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های قبل پربارتر باشد و در رفع موانع صنعت پتروشیمی مفید واقع گردد.
وی با اشاره به‌قرار گرفتن در طلیعه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: امروز به پشتوانه چهار دهه تلاش‌های صورت‌گرفته در بخش‌های مختلف صنعت نفت به زیرساخت‌هایی دسترسی داریم که می‌تواند ما را به یک جهش نزدیک کند. امروز در پرورش نیروهای متخصص و مجرب، پیشرفت و خودباوری در حوزه دانش‌بنیان‌ها و پرورش مراکز آموزشی و پژوهشی، توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد شرکت‌های بزرگ صنعتی و… به نقطه مطلوبی رسیده‌ایم دسترسی به منابع خدادادی به طور هم‌زمان ما را در شرایط منحصربه‌فردی قرار داده است. به همین دلیل آماده یک جهش هستیم و به بیان رهبر معظم انقلاب در مسیر رسیدن به قله قرار داریم.
معاون حاکمیت و خدمات مشترک و سامانه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با بیان اینکه درگذشته موضوع تکمیل زنجیره ارزش به‌عنوان یک شعار مطرح بود؛ اما امروز تبدیل به یک اراده و استراتژی راهبردی شده است، گفت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت پتروشیمی وارد چرخه تکمیل زنجیره ارزش شده و تا پایان سال جاری سه طرح مهم دیگر را که در زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی هستند، آماده افتتاح خواهیم داشت.
قربانی با تأکید بر اینکه در حوزه دانش روز بسیاری از شرکت‌های پتروشیمی امروز صاحب لیسانس داخلی هستند و تعدادی از طرح‌های جدید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از دانش بومی استفاده می‌کنند، افزود: افتخار می‌کنیم که در حوزه ساخت داخل تجهیزات امروز به مرز ۸۰ درصد خودکفایی رسیده‌ایم و به‌عنوان نمونه پتروشیمی گچساران که اخیراً راه‌اندازی شد، تا ۸۰ درصد ساخت داخل در آن صورت‌گرفته است. این نوید را هم می‌دهیم که این روند تا ۱۰۰ درصد تولید داخل ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه به برنامه برگزاری نمایشگاه ساخت داخل در انتهای سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه میزبان شرکت‌های داخلی خواهیم بود و تلاش می‌شود بسترها و نیازهای صنعت پتروشیمی که کماکان از خارج کشور تهیه می‌شود را شناسایی کنیم تا زمینه‌های تولید داخل برای آنها فراهم شود.
معاون حاکمیت و خدمات مشترک و سامانه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در ادامه پیگیری احداث پارک‌های پتروشیمی را از جمله مطالبات مقام معظم رهبری از صنعت پتروشیمی عنوان کرد و گفت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس پیگیری‌های لازم برای احداث ۹ پارک در نوار ساحلی خلیج‌فارس را شروع کرده و به‌زودی عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد. نکته قابل‌توجه این است که پارک‌های پتروشیمی در مناطق کم‌برخوردار کشور احداث می‌شود و می‌تواند اثرگذاری زیادی روی زندگی و اشتغال این مناطق داشته باشد.

https://ipna.news/167427کپی شد!