برای اولین بار در شهرستان کنگان:

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی پارس در کنگان برگزار شد

مجمع شرکت پتروشیمی پارس امروز با حضور بالغ بر ۷۰ درصد سهامداران در شهرستان کنگان برگزار شد، پتروشيمي پارس در بازار دوم بورس قرار دارد و 260 ریال سود تقسیم کرد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)، مجمع شرکت پتروشیمی پارس امروز با حضور بالغ بر ۷۰ درصد سهامداران در شهرستان کنگان برگزار شد، پتروشیمی پارس در بازار دوم بورس قرار دارد و ۲۶۰ ریال سود تقسیم کرد.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

واحد پی دی اچ طبق برنامه پیش میرود و ای پی سی آن برگزار شده است.
در مورد دو واحد پلی پروپیلن قرار بر این بود مانند الگوی پتروشیمی جم پیش برویم،اما به این نتیجه رسیدیم که مارکت بیس اقدام کنیم.
در مجمع سال آینده سود خوبی خواهیم داد و امیدواریم رکورد پروژه های ایران را بشکنیم.
اول شهریور ماه واحد را از سرویس خارج کردیم و طبیعتا با وضعیت مبدل ها این پنج مبدل اصلی را به طور کامل اورهال کردیم و برای دوره ۱۲ ساله برای ۱۰۰ درصد ظرفیت آماده هستند.
کوره ای بی را سرویس کردیم اما به خاطر مشکالت تحریم ، مبدا و مقصد هات اویل را تغییر دادیم و به همین دلیل ره اندازی با تاخیر همراه شد، هفته اول
مهر ماه واحد با ۱۰۰ درصد ظرفیت وارد سرویس شد.
در خصوص بند ۴ حسابرسی اعالم شد به هیات داوری ارجاع شد و رای به نفع شرکت داده شد، در دادگاه تجدید نظر اول حدود ۹ میلیون دالر از شرکت کسر
شد و ۱۱۰ میلیون دالر مورد پذیرش قرار گرفت. براساس آن توقیف اموال انجامشده و در دادگاه دوم متاسفانه رای هیات داوری ابطال شد و شفاف سازی
انجام شد در نهایت منتج به این شد که یا پرونده جدید تشکیل دهیم و یا از ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی مدنی استفاده کنیم که طبق صرفه وصالح شرکت پیش می رویم.
در مورد مغایرت مطالبات قرار داد اولیه در سال ۸۵ تا ۹۳ معادل ۲۷ میلیون دالر مغایرت وجود داشت که ناشی از هزینه حمل متعارف بود،که پرونده در حال پیگیری است.
مدیر مالی پارس گفت: ضریب فرمول خوراک پارس تا ۱۴۰۴ ثابت بوده وتغییری نخواهد داشت.
در مورد افزایش نرخ خوراک، آنچه دولت گران کرده خوراک است، آنچه ما استفاده می کنیم گاز غنی نام دارد.
فرمول به شکل حق العمل کاری است و بر اساس قیمت فرمول فروش پروپان و بوتان می فروشیم.

آغاز برنامه با اجرای محمدرضا حسینیان مجری سابق صدا و سیما همراه بود.

علاوه بر مدیران و اعضای هیات مدیره پتروشیمی پارس، سهام داران و خبرنگاران جنوب استان هم از میهمانان این مجمع بودند.

اقدام قابل تحسین پتروشیمی پارس در برگزاری مجمع در جنوب استان بوشهر بود که برخی سهامداران خواستار برگزاری مجمع در تهران شدند

دستور جلسه مجمع فوق العاده پتروشیمی پارس با ۷۳ درصد آراء سهامداران آغاز شد

در این جلسه نماینده مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس‌ به بیان موفقیت ها و اقدامات شرکت‌ پرداخت و سپس‌ مجمع برگزار شد

اعتبار مسئولیت اجتماعی پتروشیمی پارس  ۶۰۰ میلیارد ریال:

نماینده پتروشیمی پارس در جلسه فوق العاده مجمع عمومی این شرکت از اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به حوزه مسئولیت های اجتماعی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

نماینده‌ مدیرعامل در بخشی از گزارش به عملکرد پتروشیمی پارس در حوزه مسئولیت های اجتماعی پرداخت و افزود: حمایت از ۲۵۰ دانش آموز کم بضاعت در استان بوشهر، تحکیم تعالی اجتماعی خانواده (مشاوره روانشناسی و مهارت زندگی)، انجام پروژه های محیط یار با آموزش بیش از ده هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در استان بوشهر، کمک به درمان خانواده های دچار بیماری های صعب العلاج، خدمات ورزشی برای نوجوانان و جوانان مناطق محروم و حمایت از طرح های کارآفرینی و اشتغال محور  و کاشت و نگهداری ۱۳ هزار اصله درخت را از اقدامات این شرکت در استان بوشهر است.

طبق اعلام پتروشیمی پارس، ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مسئولیت های اجتماعی برای سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده که قرار است در قالب کمک به محیط پیرامون هزینه شود.

پتروشیمی پارس در سال گذشته بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان از فروش محصولات خود در عسلویه سودآوری‌ خالص داشته که اعتبار اختصاص یافته در حوزه مسئولیت های اجتماعی در سال ۱۴۰۲ کمتر از نیم درصد سود خالص این شرکت در سال ۱۴۰۱ است.

موفقیت های پتروشیمی پارس:

کسب عنوان‌ صنعت سبز کشور برای چهارمین سال پیاپی

رتبه اول شاخص بهره وری عوامل کل تولید در گروه فرآورده های نفتی

ارتقا رتبه میزان فروش‌ و درآمد میان صد شرکت برتر ایران در سه سال گذشته

رتبه برتر آزمون مهارت ملی نمونه‌ آب‌های صنعتی توسط آزمایشگاه پتروشیمی

کسب رتبه برتر آزمون مهارت بین المللی نمونه استایرن منومر

https://ipna.news/166268کپی شد!