واکنش انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی به سخنان یاسر جبراییلی: به‌جای متهم کردن پتروشیمی، بر اطلاعات خود بیفزایید

انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی در نامه‌ای به یاسر جبراییلی، رییس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کل نظام، از او خواست تا به جای متهم کردن پتروشیمی و شرکت های بزرگ به گران کردن ارز، اندکی بر اطلاعات علمی خود بیافزاید و ریشه های افزایش نرخ ارز و تورم را در کشور شناسایی و سعی در مهار آن کند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)،  انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی در نامه‌ای  به یاسر جبراییلی، رییس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کل نظام، از او خواست تا به جای متهم کردن پتروشیمی و شرکت های بزرگ به گران کردن ارز، اندکی بر اطلاعات علمی خود بیافزاید و ریشه های افزایش نرخ ارز و تورم را در کشور شناسایی و سعی در مهار آن کند.

در این نامه، انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی از جبراییلی خواسته تا در خصوص قاچاق مواد پتروشیمی خریداری شده از شرکت های پتروشیمی تحقیق کند. چرا که با مبنا قرار دادن ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی در محاسبه قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا، در فاصله ۱۰ دی ماه تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۲، معادل ۱ میلیون و ۳۸۶ هزار تن مواد پلیمری در بورس کالا به فروش رسیده که این رقم، ۳۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل و ۶۳ درصد بیشر از مدت مشابه ۲ سال قبل است.

https://ipna.news/165622کپی شد!