نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی

مجتمع پتروشیمی میناب به زودی کلنگ زنی می شود

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از کلنگ زنی مجتمع پتروشیمی میناب در زمینی به مساحت 60 هکتار در آینده نزدیک خبرداد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)، حسین رئیسی در جمع اعضا شوراهای اسلامی بخش مرکزی میناب با بیان این که شوراها خدمتگزاران زحمت کش و بی ادعای مردم هستند، افزود:وظایفی که بر اساس قانون بر عهده شوراهای اسلامی قرار دارد با امکاناتی که در اختیار آنها است همخوانی ندارد.

وی با ذکر این مطلب که بسیاری از اموری که وظیفه شوراها نیست و یا حتی کارهایی را که دیگران در زمان مسئولیتشان نکرده اند به گردن شوراها افتاده و پاسخگویی در مورد آنها به عهده شوراها افتاده، افزود:وضعیت ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز چیزی شبیه شوراهای اسلامی است و این سخت ترین کار بخش شورایی است که امیدواریم که همگان جایگاه و منزلت شوراها را حفظ و رعایت کنند.
رئیسی در ادامه به تشریح اوضاع در منطقه شرق هرمزگان پرداخت و با بیان این که کار در منطقه شرق هرمزگان و به ویژه میناب به خاطر محرومیت بیشتر نسب به سایر مناطق کشور سخت تر است، اظهار داشت:خیلی از جاهای کشور امور اولیه نظیر شبکه آب و برق و ارتباطات، توسعه و الحاق، حل شده و کار در این زمینه به اتمام رسیده است اما در منطقه شرق هرمزگان بسیاری از مشکلات از جنس امور ابتدایی است.
نماینده مردم میناب، جاسک، سیریک، رودان و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:متاسفانه بهره ما از صنعت در حوزه مشاغل، نزدیک به صفر است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست با اشاره به عزم مجلس یازدهم برای رفع مشکلات اقشار مردم، گفت:در این دوره به جهت فراوانی مشکلاتی که در زمینه صادرات و ارزش افزوده وجود داشت قانون جهش تولید و رفع موانع تولید در کمیسیون کشاورزی را تصویب کردیم و موارد آن احصا  و مشکلات آن رفع شد و به صحن آمد و پس از تصویب در شورای نگهبان نیز تایید شد و اکنون در مجمع تشخیص مصلحت مراحل پایانی را می گذراند که اگر به اجرا برسد بسیاری از مشکلات حل می شود.
وی ادامه داد:در زمینه قیمت گذاری محصولات کشاورزی در گذشته یک شورای اقتصاد که دولتی بود یک طرفه قیمت را تعیین می کرد اما در کمیسیون کشاورزی این اختیار از دولت گرفته شد و در راستای حفظ منافع کشاورزان به یک شورایی با عنوان شورای قیمت گذاری که نمایندگان کشاورزان در آن حضور دارند واگذار شد.
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در زمینه صادرات محصولات کشاورزی مشکلاتی وجود داشت و عزای کشاورزان زمانی بود که حاصل دسترنج آنان به دست می آمد، افزود:تعرفه ۱۳ هزار تومانی صادرات گوجه‌فرنگی در هر کیلوگرم سبب بروز مشکلاتی برای کشاورزان شده بود که با پیگیری‌های انجام شده توانستیم مجوز تعرفه نیم درصد را بگیریم و مشکل در این زمینه برطرف و باعث خوشحالی کشاورزان منطقه شد.
رئیسی با ذکر این مطلب که اشتغال اندک موجود در منطقه را باید حفظ کنیم با برنامه های اصولی، اشتغال جدید ایجاد کنیم، از کلنگ زنی مجتمع پتروشیمی میناب در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار در آینده نزدیک خبرداد و گفت:این مجتمع در بخش مرکزی میناب که بیشترین جمعیت را دارد کلنگ زنی می شود که می تواند زمینه اشتغال قشر زیادی را فراهم کند.
این نماینده مجلس همچنین از احداث بندری در سواحل میناب خبر داد و گفت:در سواحل میناب مشکل رسوب گذاری وجود دارد و در فاصله مناسب از سواحل و بنادر خرد این امکان وجود ندارد اما با حضور مدیر عامل بنادر بازدیدی از منطقه صورت گرفت و احداث بندر در میناب در حال مطالعه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:طرح های معطل مانده مثل بیمارستان دوم میناب که اکنون ۷۰ درصد پیشرفت دارد و بخش آموزشی هم به آن اضافه شده، ورزشگاه ۱۰ هزار نفری خلیج فارس میناب، برخی از راه ها و مجتمع فرهنگی هنری میناب از جمله طرح های به جا مانده از گذشته است که وضعیت آنها در حال پیگیری و برخی نیز در حال انجام است.
https://ipna.news/165168کپی شد!