پیش بینی بهبود تقاضای جهانی پتروشیمی از سال ۲۰۲۴

مدیرمالی شرکت پتروشیمی براسکم گفت: تقاضای جهانی برای محصولات پتروشیمی در سال 2023 چالش‌برانگیز باقی می‌ماند و بهبود از سال 2024 به بعد خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)، پدرو فریتاس اظهار کرد: روند بهبود شرایط تقاضای جهانی برای محصولات پتروشیمی ممکن است از پایان سال ۲۰۲۳ آغاز شود، اگرچه این بهبود به سرعت بازگشایی اقتصاد چین بستگی دارد.

بازگشایی چین برای بازار محصولات پتروشیمی که در سال ۲۰۲۲ به‌دلیل افزایش هزینه‌های ورودی و کاهش قیمت ها ضعیف بودند، کلیدی خواهد بود.

براسکم اعلام کرد در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۲ میلادی برای بسیاری از محصولات تولیدی خود به ویژه محصولات پلی‌اتیلن (PE) و پلی‌پروپیلن (PP) با زیان خالص ۳۲۶ میلیون دلاری روبه‌رو شده است.

مدیر مالی براسکم گفت: اسپرد پلیمرهای کلیدی پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن به‌عنوان مواد اولیه اصلی برای تولید پلاستیک، باید در سال ۲۰۲۳ پس از خبرهای مثبت از بازگشایی چین روند بهبود را آغاز کند.

فریتاس تصریح کرد: ما هنوز شاهد سناریویی چالش برانگیز در سال ۲۰۲۳ هستیم، اما سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ باید مثبت‌تر باشند، زیرا شاهد ورود ظرفیت‌هایی کمتر از رشد تقاضا خواهیم بود.

فریتاس گفت: اگر چین سریعتر از حد انتظار بهبود یابد، می‌تواند مثبت‌تر باشد.

وی اظهار کرد : ظرفیت‌های بزرگ پتروشیمی قرار است در سال ۲۰۲۳ و سال‌های آینده به بهره‌برداری برسند اما شانس تأخیر می‌تواند فرصتی برای براسکم باشد تا عملکرد خود را بهبود بخشد.

https://ipna.news/164908کپی شد!