تعیین قیمت پایه با دلار نیمایی اختلال‌زا نخواهد بود

نیما میرزایی گفت: تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی با دلار ۲۸۵۰۰ تومانی نمی‌تواند اختلال جدی در این صنعت ایجاد کند. به سبب آنکه نرخ ۲۸,۵۰۰ تومانی دلار در تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها ثابت خواهد بود، اما قیمت نهایی محصولات پتروشیمی بر اساس رقابت بازار تعیین خواهد شد.  

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)،نیما میرزایی کارشناس بازارسرمایه در رابطه با تاثیر تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی با دلار ٢٨۵۰۰ تومانی، اظهار کرد: تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی براساس دلار ۲۸۵۰۰ تومان در راستای کاهش تورم در نظر گرفته شده که مسئولان مربوطه به منظور کنترل شرایط، می‌بایست دقت لازم را در این امر داشته باشند.

او افزود: در نگاه ابتدایی باتوجه به آنکه قیمت پایه محصولات پتروشیمی با دلار ۲۸۵٠٠ تومانی تعیین شده و در مقابل‌، نرخ خوراک پتروشیمی‌ها هم با دلار ۲۸۵٠٠ تومانی تعیین شده است؛ این امر نمی‌تواند اختلال جدی را در این صنعت ایجاد کند. به سبب آنکه نرخ ۲۸,۵۰۰ تومانی دلار در تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها ثابت خواهد بود، اما قیمت نهایی محصولات پتروشیمی بر اساس رقابت بازار تعیین خواهد شد.

این کارشناس بازارسرمایه ادامه داد: تعیین نرخ خوراک یا قیمت پایه محصولات به سبب مسائل اثرگذار دیگر در بحث هزینه‌های تولید همچون مالیات، عوارض بر صادرات و … مبنای کافی برای مشخص کردن قیمت فروش سهام شرکت‌های پتروشیمی یا پالایشگاهی نیست.

میرزایی در خاتمه گفت: باتوجه به آنکه تعین نرخ پایه محصولات پتروشیمی با دلار ۲۸۵٠٠ تومانی ، در ابتدای مسیر قرار دارد، باید دید که مسئولان در گام‌های بعدی چه اقداماتی را در رابطه با این امر انجام خواهند داد.

میرزایی در پایان بیان کرد: سرمایه‌گذاران خرد و تازه وارد اغلب نسبت به چنین تصمیماتی واکنش‌های هیجانی نشان میدهند در همین راستا سرمایه‌گذاران بهتر است به منظورجلوگیری از این چنین تصمیماتی به روش غیرمسقیم نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند.

https://ipna.news/164907کپی شد!