وزیر امور اقتصادی و دارایی:

طرح پتروشیمی و توسعه نیروگاه علی آباد، در ماه‌های ابتدایی سال کلید می‌خورد

گلستان وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: توسعه نیروگاه علی آباد کتول و طرح پتروشیمی گلستان از جمله این طرح‌های سفر رئیس جمهور است که در ماه‌های ابتدایی سال کلید خواهد خورد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)، سید احسان خاندوزی  اظهار کرد : موضوع آب شرب گلستان یکی از مسائل مهم گلستان  است که در سال جدید به آن پرداخته می شود و تلاش می کنیم با کمک وزیر نیرو از طریق مجوزهای لازم روشهای تامین آب شرب در استان را متنوع کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای بخش دیگری از طرحهای سفر رئیس جمهور به گلستان در ماه های ابتدایی سال کلید خواهد خورد ادامه داد: توسعه نیروگاه علی آباد کتول و طرح پتروشیمی گلستان از جمله این طرح هاست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی مهمترین اقدام برای افزایش درآمد ملی را افزایش تولیدات و کمک به بخشهای صادراتی و تولیدی دانست و اضافه کرد: در زمینه تامین مالی امسال از ابزارها و روش های جدید تامین مالی استفاده می کنیم تا طرح های مهم کشور با سرعت بیشتری حرکت کنند.

خاندوزی افزود : امسال با توجه به هدفگذاری که در حوزه تولیدات کشاورزی و افزایش سهم تولیدات صنعتی استان شده امیدواریم اجرای یک تا دو طرح بزرگ مقیاس از شرکتها و بنیادهای بزرگ کشور را در گلستان آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه  طرح توسعه نیروگاه علی آباد کتول بزودی وارد فاز جدید و نهایی می شود، تصریح کرد: امیدواریم برای پتروشیمی گلستان هم طبق توافقات صورت گرفته با هلدینگ خلیج فارس امسال نقطه عطفی برای این طرح باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: بر اساس ساز و کار ترسیمی به دنبال آن هستیم تا علاوه بر تسهیل در پرداخت تسهیلات، شاهد ارتقا انضباط مالی و کنترل افزایش نقدینگی کشور باشیم تا این تسهیلات بانکی تورم زایی نداشته باشند.

خاندوزی با بیان اینکه تأکیدات رهبر معظم انقلاب در شعار سال به مقوله رشد تولید و مهار تورم از اساسی‌ترین نیازهای اقتصاد کشور تلقی می‌شوند ادامه داد: همکاران ما در وزارت خانه امور اقتصادی و دارایی تلاش می‌کنند با همکاری سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و دیگر دستگاه‌های متولی در حوزه اقتصاد، به یک بسته مالی جامع و کامل ناظر بر کاهش تورم و افزایش تولید در جامعه دست یافته و آن را به هیأت دولت ارائه کنیم.

https://ipna.news/164838کپی شد!