تقاضا برای پتروشیمی‌ها در نیمه دوم ۲۰۲۳ بهبود می‌یابد

مدیرعامل سابک پش‌بینی کرد که تقاضا برای محصولات پتروشیمی در نیمه دوم سال 2023 میلادی بهبود می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)، عبدالرحمن الفقیه گفت: سابک به کیفیت و قابلیت اطمینان مجتمع‌های پتروشیمی خوش‌بین است و انتظار می‌رود که تقاضا برای محصولات پتروشیمی در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ بهبود یابد.

وی در عین حال تأکید کرد که قیمت خوراک که با قیمت‌های انرژی مرتبط است، بر حاشیه سود فشار می‌آورد.

مدیرعامل سابک در نشست خبری آیین اعلام نتایج مالی سابیک اعلام کرد: سابک با وجود شرایط سخت بازارهای جهانی، عملکرد مطلوب خود را در سال ۲۰۲۲ میلادی حفظ کرد.

الفقیه گفت:: به لطف پروژه‌های افزایش ظرفیت تولید، بهبود عملکرد مجتمع‌ها، بهینه‌سازی فعالیت‌های موجود و هم‌افزایی با سعودی آرامکو عربستان، فروش این شرکت در سال ۲۰۲۲ میلادی نسبت به سال پیش از آن ۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: نتایج مالی سابک در سال ۲۰۲۲ میلادی باوجود شرایط چالش برانگیز بازار همچنان مطلوب بوده است، حجم فروش همچنان افزایشی بوده است.

سابک فعالیت‌های خود در زمینه راه‌حل‌های پایدار در طول سال ۲۰۲۲ میلادی را حفظ کرد و به‌طور جدی به‌سوی کربن‌زدایی از فعالیت‌های مختلف خود گام برداشت.

سابک همچنین از برنامه‌هایی با هدف کمک به تسریع انتقال انرژی جهان به انرژی الکتریکی و حمایت از تحقق اهداف جهانی درباره تغییرات آب و هوایی در طول سال ۲۰۲۲ میلادی حمایت کرد.

سابک با شرکت‌های باسف و لینده آلمان به‌منظور ساخت کارخانه آزمایشی کوره‌های کراکینگ بخار با گرمایش الکتریکی در مقیاس بزرگ همکاری کرد.

https://ipna.news/164624کپی شد!