مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

ایران دغدغه تأمین کاتالیست صنعت پتروشیمی ندارد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ایران اکنون دغدغه تأمین کاتالیست ندارد زیرا پژوهشگران ایرانی به سمت داخلی‌سازی آن حرکت کردند و خطر توقف تولید به‌دلیل نبود کاتالیست نیست.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)، مرتضی شاهمیرزایی با بیان اینکه یکی از راهبردهای مهم و ارزشمند دولت و وزارت نفت بومی‌سازی نیازهای صنعت پتروشیمی است، اظهار کرد: داخلی‌سازی دانش فنی و کاتالیست‌ها سبب رونق تولید، توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی می‌شود.

وی با تأکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های موجود کشور به‌منظور اجرای راهبرد داخلی‌سازی، افزود: براساس سند جامع کاتالیست، راه زیادی تا بومی‌سازی کامل کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی نمانده است.

معاون وزیر نفت یادآور شد: خوشبختانه موضوع تحریم صنعت پتروشیمی ایران به‌ویژه در بخش دسترسی به فناوری‌ها، پژوهشگران و متخصصان را به سمتی برده که فناوری‌های متعددی را مانند تولید کاتالیست‌ها کسب کنند.

شاهمیرزایی تصریح کرد: دغدغه تأمین کاتالیست در ایران وجود ندارد، زیرا پژوهشگران ایرانی به سمت داخلی‌سازی آن حرکت کردند و دیگر مجتمعی به دلیل نبود کاتالیست خطر توقف تولید ندارد و حتی ایران صادرکننده کاتالیست هم شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: با فعال‌سازی دیپلماسی انرژی در حوزه صنعت پتروشیمی، مذاکرات و گفت‌وگوهای بسیاری با مسئولان و مقام‌های کشورهای همسایه و دیگر کشورها در نقاط مختلف دنیا و مطالعه‌ درباره ظرفیت کشورهای مختلف انجام شد.

وی همچنین گفت: بعد از چند دور مذاکره و گفت‌وگو با چند کشور از جمله روسیه، فهرستی از محصولات و تجهیزات موردنیاز همسایه شمالی در اختیار ما قرار گرفت و صادرات آنها در حال انجام است.

https://ipna.news/164433کپی شد!