راه‌اندازی شهرک تخصصی کود شیمیایی در استان یزد تصویب شد

مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ساخت شهرک تخصصی کود شیمیایی استان یزد در ستاد تسهیل رفع موانع تولید این استان تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)، عباس غلامی گفت: استان یزد به دلیل دارا بودن ۷۰۰ شرکت پلیمری و شیمیایی فعال در بخش صنایع تکمیلی از قطب‌های صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در کشور است و همسو با این موضوع روز دوشنبه (یکم اسفندماه) نشست کارگروه تخصصی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد با هدف رفع مشکلات صنایع پایین‌دستی پتروشیمی برگزار شد.

وی با بیان اینکه استان یزد پس از استان‌های قزوین، ایلام و خوزستان چهارمین استانی بود که نشستی برای رفع موانع تولید صنایع تکمیلی در آن برگزار شد، افزود: استان یزد در زمینه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی به‌دلیل کم آب‌بری از استان‌های پیشگام است.

مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: در این نشست افزون‌ بر مقام‌های ارشد استان، نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی پتروشیمی نیز حضور داشتند و بیشترین مباحث در زمینه افزایش فروش اعتباری از سوی مجتمع‌های پتروشیمی، سهمیه‌ها و تسهیل دریافت و خرید خوراک مورد نیاز صنایع پایین‌دستی پتروشیمی استان یزد انجام شد.

غلامی ادامه داد: فروش اعتباری از سوی بسیاری از پتروشیمی‌ها در حال انجام است و باید با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود و همکاری هلدینگ‌ها، تأمین خوراک مورد نیاز صنایع تکمیلی با سهولت بیشتری انجام شود تا هدف‌گذاری‌های انجام‌شده در مسیر تکمیل زنجیره ارزش محقق شود.

وی به مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد برای تشکیل شهرک تخصصی کود شیمیایی در بهاباد یزد اشاره و اظهار کرد: با مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تأمین اوره و آمونیاک این شهرک مکاتبه شده است تا تدابیر لازم برای تأمین خوراک اتخاذ شود.

مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، صنایع پایین‌دستی پتروشیمی که در شرایط رکود قرار دارند و یا کمتر از ظرفیت اسمی خود تولید دارند، شناسایی و عارضه‌یابی می‌شوند، تصریح کرد: تلاش می‌شود با رفع موانع تولید در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، واحدهای صنعتی در این استان‌ها بتوانند به چرخه تولید بازگردند یا ظرفیت تولید خود را احیا کنند.

https://ipna.news/164431کپی شد!