استاندار بوشهر: ۱۸ پتروشیمی جدید ساخته می‌شود

استاندار بوشهر با اشاره به فعالیت ۲۱ مجتمع پتروشیمی در استان گفت: در این راستا ایجاد شهرک‌های تخصصی طراحی شد و اکنون عملیات اجرایی سه شهرک تخصصی صنایع پایین‌دستی در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)، احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه طرح‌های مهم اقتصادی در استان تسریع یافته است اظهار داشت: این استان در عرصه صنعت پتروشیمی در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به فعالیت و راه‌اندازی ۲۱ مجتمع پتروشیمی در استان بوشهر ابراز کرد: این صنایع ظرفیت مهمی در تولید انواع محصولات و صادرات در کشور دارند به‌گونه‌ای که عمده صادرات این محصولات از گمرک منطقه پارس جنوبی انجام می‌شود.

استاندار بوشهر درباره ساخت ۱۸ واحد پتروشیمی دیگر در استان بیان کرد: این صنایع بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل و وارد مدار تولید و بهره‌برداری می‌شود.

محمدی‌زاده راجع به سفر دوم رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر تصریح کرد: در این سفر طرح‌های مهم اقتصادی و صنعتی از جمله فاز ۱۴ پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری هفت میلیارد دلار افتتاح می‌شود.

وی از تصویب ایجاد شهرک‌های تخصصی پایین‌دستی پتروشیمی در استان بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا ایجاد شهرک‌های تخصصی طراحی شد و اکنون عملیات اجرایی سه شهرک تخصصی پایین‌دستی در استان بوشهر آغاز شد.

استاندار بوشهر افزود: این سه شهرک در دشتستان، عسلویه و منطقه ویژه شمال استان بوشهر عملیات اجرایی آنها آغاز شده است و در سفر رئیس جمهور نیز  دو شهرک تخصصی دیگر ویژه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در دیّر و دشتی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

محمدی‌زاده تکمیل زنجیره ارزشمند صنایع پایین‌دست را از اهداف مهم ساخت شهرک‌های تخصصی صنایع پایین‌دستی استان اعلام کرد.

https://ipna.news/164309کپی شد!