ایجاد ۲۰ هزار شغل از سوی صنایع پایین دستی پتروشیمی

رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: اگر دو درصد از تولیدات شرکت‌های پتروشیمی در خوزستان به صنایع پایین دستی و شرکت‌های دانش بنیان داده شود قول و تضمین می‌دهم که می‌توان ۲۰ هزار اشتغال ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)،راضی جلالی رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت:  وقتی از زیست بوم فناوری صحبت می شود یعنی تمام عوامل و بازیگران آن در کشور مثل قانون گذاران، بانک ها، شرکت‌ها و تولید کنندگان و نهاد‌های نظارتی باید با هم هماهنگ باشند.

او می گوید: چرا ضمانت نامه‌های صادره از سوی صندوق پژوهش و فناوری خوزستان توسط شرکت‌ها و صنایع بزرگ پذیرفته نمی‌شود در حالی که قانون آن وجود دارد.

به گفته او ضریبی برای حضور توانند و مقتدر شرکت‌های تولید کننده داخل که به رغم شرایط سخت در استان کار می‌کنند در نظر نگرفتیم، با حمایت‌های استاندار خوزستان و سایر مسئولان استان قصد داریم زیست بوم فناوری و نوآوری را در خوزستان به جایگاه اصلی خود برسانیم.

او گفت: شرایط  دریافت محصولات و تولیدات پتروشیمی برای صنایع پایین دستی پتروشیمی و تولیدکنندگان خرد سخت است و چطور انتظار داشته باشیم صنایع پایین دستی در پتروشیمی با وجود عرصه همه محصولات پتروشیمی در بورس کالا به تولید ادامه دهند

رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: اگر مصوبه‌ای در هیات دولت تصویب و دو درصد تولیدات و محصولات پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی در اختیار تولیدکنندگان صنایع پایین دستی قرار گیرد تضمین می‌کنم که ۲۰ هزار شغل در خوزستان ایجاد می‌شود.

پارسال ۸۴ شرکت دانش بنیان در خوزستان فعال بود و این تعداد اکنون به ۱۱۷ شرکت دانش بنیان رسیده است.

https://ipna.news/164091کپی شد!