استاندار گلستان:

گره کور پتروشیمی گلستان در دولت سیزدهم باز شد

استاندار گلستان با تشریح برنامه‌های جشن 44 سالگی انقلاب اسلامی در استان گفت: گره کور پتروشیمی در دولت سیزدهم باز شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، علی‌محمد زنگانه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ کمر استان‌ها را در حوزه عمرانی و اعتبارات هزینه‌ای شکستند و این را آسیب شناسی کردیم و باید در برنامه بودجه تغییر کند.

استاندار گلستان ادامه داد: بودجه سفر ۱۸ برابر بودجه هزینه‌ای و عمرانی یکساله استان است و از محل اعتبارات بودجه عمومی سفر رئیس جمهور یک گام به جلو به شمار می‌رود.

زنگانه یادآور شد: دولت وظیفه خود را در حوزه اعتبارات و توجه به استان در سفر انجام داده و این مسئله جای تشکر دارد.

وی بابیان اینکه پتروشیمی گره کورش باز خواهد شد و تفاهم نامه آن منعقد شده است، تاکید کرد: اگر آب مورد نیاز برای صنعت پتروشیمی نباشد این چشم انداز نیز محقق نمی‌شود.

این مقام مسئول ابراز داشت: به غیر از  مصوبه یورویی و ارزی پتروشیمی نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد  تومان مصوبه سفر رئیس جمهوری داریم.

زنگانه تاکید کرد: دولت هرچه به ما برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱  قول داده بود و ۱۳۰ درصد برای سال ۱۴۰۰ و در سال جاری تمام تعهدات  یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ و دو هزار و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان  بین پروژه های اولویتی مصوب توزیع کردیم.

وی گفت: این اعتبارات باعث شد که در هفته دولت سال‌جاری نزدیک به ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه عمدتا به بهره برداری برسد و تعداد محدودی نیز آغاز عملیات اجرایی را شاهد بودیم که این پروژه‌ها ۹ هزار نفر اشتغالزایی داشته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تعداد کل پروژه ها و طرح های قابل افتتاح و شروع عملیات اجرایی ۶ هزار و ۵۹۷ پروژه و طرح است

زنگانه متذکر شد: مبلغ اعتبار برای این پروژه‌ها ۷ هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان برای پروژه دهه فجر هزینه شده که ۸ هزار و ۸۴۰ نفر اشتغالزایی همراه داشته است.

وی یادآور شد: از این تعداد یک هزار و ۶۷۳ پروژه عمرانی با اعتبار  چهار هزار و ۱۹۷ میلیارد تومان  و ۴ هزار و ۹۲۴ طرح اقتصادی با اعتبار سه هزار و ۵۷۱ میلیارد تومان  در دهه فجر در نظر گرفته شده است‌.

https://ipna.news/163940کپی شد!