بهره‌برداری از ۴۳ پروژه در نمین همزمان با دهه فجر/ پتروشیمی نمین با پیوست زیست محیطی افتتاح می‌شود

فرماندار نمین گفت: 43 پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان نمین با اعتباری بالغ بر 1400میلیارد تومان در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، طیب امینی، فرماندار نمین اظهار کرد: ۴۳ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان نمین با اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰میلیارد تومان در ایام‌الله دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به کارخانه پتروشیمی نمین، افزود: پتروشیمی مراحل قانونی را در سال‌های گذشته طی کرده و با پیوست زیست محیطی و با ایجاد زمینه‌های شغلی به ۴۰۰ نفر افتتاح خواهد شد؛ البته در بحث احداث پتروشیمی سلامت مردم و حفظ محیط زیست در اولویت ما است.

فرماندار نمین با اشاره به تعهد اشتغال‌زایی در نمین، تصریح کرد: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همکاری دستگاه‌های اجرایی در سال جاری ۱۰۰درصد از تعهد اشتغال‌زایی در نمین تحقق یافته است.

امینی با بیان این‌که ۷۲۰ متر از تونل دوم حیران بازگشایی شده است، بیان کرد: ۶۰میلیارد تومان از بدهی پیمان‌کار پروژه پرداخت شد که در تداوم عملیات اجرایی به ۱۶۰میلیارد تومان نیاز داریم.

وی با اشاره به مجتمع‌های فرهنگی، هنری و ورزشی نمین و عنبران که ۸ سال بلاتکلیف رها شده بود، ادامه داد: وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی ۱۴میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌ها تخصیص دادند.

فرماندار نمین عنوان کرد: در حالی‌که سال جاری ۶درصد از کل اعتبارات استان به شهرستان نمین اختصاص یافت ولی میزان اعتبارات هزینه‌شده در این شهرستان رقمی معادل ۳۳درصد از کل بودجه استان است.

امینی با اشاره به سد عنبران، گفت: با تزریق ۱۴۰میلیارد تومانی از محل اعتبارت کشوری پروژه سد عنبران از ۲۱درصد به پیشرفت ۹۰درصدی رسیده است که خرداد سال آتی آبگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: تأمین آب پایدار برای افق ۲۵ ساله از ۲۸درصد به ۸۵درصد می‌رسد.

https://ipna.news/163913کپی شد!