مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود استان زنجان:

محموله آمونیا – کانوِرتُر پتروشیمی زنجان در راه است

مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود استان زنجان گفت: ۵.۵ میلیون یورو از تجهیزات جدید پتروشیمی زنجان به وزن ۱۷۲ تن از گمرک ترخیص شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران( ایپنا)،محمدرضا مدیری، با اشاره به تجهیزات جدید پتروشیمی به ارزش ۵.۵ میلیون یورو، اظهار کرد: این تجهیزات ساخته شده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و مرتبط به واحدهای آمونیاک و اوره این مجتمع است.

وی با بیان اینکه تاریخ ورود این تجهیزات به گمرک زنجان شش ماه قبل بود، ادامه داد: تاریخ ترخیص نهایی و انتقال به انبارهای پتروشیمی زنجان نیز اول بهمن امسال بود که محموله تحویل داده شد.

مدیری اضافه کرد: این تجهیزات طبق الزامات و استانداردهای به‌روز لایسنسورهای واحدهای اوره و آمونیاک پتروشیمی زنجان خریداری شده که امکان ساخت آنها در داخل وجود نداشته است. خرید و ورود این تجهیزات به انبارهای پتروشیمی زنجان معادل ۲ درصد از کل تجهیزات پروژه است.

مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود استان زنجان با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی کل پروژه تاکنون ۴۸ درصد است، خاطرنشان کرد: یک محموله سنگین ۶۰۰ تنی نیز سوم آذرماه از بندرعباس به مقصد سایت‌ پتروشیمی زنجان حرکت کرده است؛ این محموله آمونیا – کانوِرتُر نام دارد و به زودی تحویل داده می‌شود.

https://ipna.news/163897کپی شد!