معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

تاکید بر شاخص های داخلی سازی و خودکفایی در فرایند برگزاری جایزه تعالی صنعت پتروشیمی

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: نهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی با تکیه برشاخص های توسعه زنجیره ارزش، داخلی سازی، خودکفایی و مسئولیت های اجتماعی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دومین جلسه شورای سیاست گذاری جایزه تعالی صنعت پتروشیمی که با حضور مدیران عامل و نمایندگان تعالی  هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی برگزار شد، اظهارکرد: توسعه زنجیره ارزش در صنعت ارزش آفرین پتروشیمی به عنوان یک راهبرد مورد توجه ویژه ای قرار دارد و در این مسیرباید به سمت خودکفایی در تامین نیازها و داخلی سازی با استفاده از ظرفیت های موجود در داخل کشور گام برداریم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که نقش هلدینگ های پتروشیمی در توسعه  صنعت پتروشیمی ایران دارای اهمیت است ،گفت: از همه سرمایه گذاران و فعالان صنعت درخواست داریم تا در راه تحقق برنامه های توسعه صنعت پتروشیمی کشورمان حضوری جدی داشته باشند تا با کاهش روند خام فروشی به سمت ایجاد ارزش افزوده بیشتر با تکیه بر توان داخلی حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: باید وابستگی به خارج از کشور را در بخش های مختلف صنعت پتروشیمی کاهش دهیم و در حوزه تامین کالاها و تجهیزات مورد استفاده پتروشیمی ها، شرکت ها وسازندگان ایرانی می توانند بسیاری از نیازهای طرح ها و مجتمع ها را تامین کنند.

شاهمیرزایی ادامه داد: «مرکز خودکفایی صنعت پتروشیمی» با هدف استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های فنی، علمی و پژوهشی کشور در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی راه‌اندازی شده است و شرکت های پتروشیمی می توانند از خدمات قابل ارائه این مرکز استفاده کنند.

معاون وزیر نفت به نقش مهم مسئولیت اجتماعی شرکت ها اشاره کرد و افزود: در حوزه مسئولیت های اجتماعی دستاوردهای بسیار خوبی کسب شده است و این موضوع در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی باید مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره بر ضرورت بکارگیری از شاخص های جدید ارزیابی شرکت ها، خاطر نشان کرد:جایزه تعالی رویدادی مهم در صنعت پتروشیمی است که شورای سیاست گذاری و دبیرخانه این جایزه با بهره گیری از روش های نوین و ارزیابی های دقیق، کارشناسی منسجم  و براساس معیارهای استاندارد به ارزیابی شرکت ها پرداخته اند.

به اساس این گزارش، در این جلسه هادی شایق دبیر و علی محمد بساق زاده رئیس شورای سیاست گذاری جایزه تعالی صنعت پتروشیمی آخرین اقدام های انجام شده و نیز فرایند های ارزیابی ها را بیان کردند.

https://ipna.news/163894کپی شد!