آغاز عملیات اجرایی واحد پتروشیمی پی دی اچ در عسلویه

عملیات اجرایی واحد پتروشیمی پی دی اچ در عسلویه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،سید مصطفی سید هاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی، گفت: طرح پی دی اچ و زنجیره پایین دستی آن از جمله طرح های زنجیره با ارزش پروپان است که مواد به صورت زنجیره ای از پالایشگاه گاز پارسیان شهرستان مهر به پالایشگاه اتان گیری پارسیان سپهر شهرستان مهر استان فارس و سپس به واحد پتروشیمی پارسیان سپهر در عسلویه ارسال می شود و از آنجا خوراک مورد نیاز پی دی اچ تامین می شود.

سید هاشمی افزود: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از خام فروشی توسعه صنایع پتروشیمی و صادرات است که سالانه حدود ۵۱۰ میلیون دلار ارزش افزوده و ارزآوری ملی خواهد داشت.

او گفت: اجرای این طرح همسو با سیاست تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی است که ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار تن پروپیلن و پلی پروپیلن را دارد.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی اظهارداشت: برای اجرای این طرح حدود ۸۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده و قرار است با حضور متخصصان بومی، در مدت چهار سال به تولید محصول برسد.

هاشمی افزود: طرح پتروشیمی پی دی اچ و زنجیره پایین دستی آن از جمله طرح های با ارزش پروپان است که با اجرایی شدن آن سالانه حدود ۵۳۶ هزار تن مواد که در حال حاضر به صورت نیمه خام صادر می شود به محصولات مورد نیاز صنایع پایین دستی تبدیل می شود.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی گفت: محصول این واحد پتروشیمی در صنعت خودروسازی تسمه های پلاستیکی تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی تولید الیاف و ساخت لوله ها کاربرد دارد.

هاشمی افزود: در حال حاضر طرح خاکبرداری این واحد پتروشیمی آغاز شده و پیش بینی می شود در دوران ساخت هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴ هزار و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شوند.

https://ipna.news/163883کپی شد!