مشکلات اصلی صادرات فرآورده‌‌‌‌‌‌‌های نفتی و تولیدات حلال اعلام شد

نماینده انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان حلال‌‌‌‌‌‌‌ و مشتقات نفتی، شیمیایی و پتروشیمی، چالش ها و مشکلات اصلی این گروه را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،مسعود حکیم‌داوود با بیان اینکه فعالان حوزه تولید و صادرات حلال‌‌‌‌‌‌‌ و مشتقات نفتی، شیمیایی و پتروشیمی با مسائل زیادی در خصوص استاندارد و قوانین مواجه هستند، گفت: دستورالعمل‌ها، قدیمی ، مبهم و بروز نشده‌ بوده و مفاد مرتبط با قانون مبارزه با قاچاق‌کالا و ارز نیز راهگشا نبود.

وی افزود: پیگیری این مشکلات از وزارت نفت صورت گرفته اما بکارگیری استانداردهای مربوط به فرآورده‌های نفتی دارای دوگانگی میان بخش‌خصوصی و شرکت‌های دولتی است. همچنین دستورالعمل‌های تدوین برای بخش‌خصوصی شفاف نیست.

حکیم‌داوود ادامه داد: این انجمن می‌تواند با انتقال نظرات فعالان بخش‌خصوصی به بخش حاکمیتی به رفع مشکلات کمک کند اما دستورالعمل‌‌‌‌‌‌‌ها پشت درهای بسته و بدون نظرخواهی از بخش‌خصوصی تدوین‌ شده است.

براساس این گزارش، رضا دولتشاهی معاون ارزیابی انطباق اداره‌‌‌‌‌‌‌کل استاندارد استان اصفهان با وعده پیگیری رفع ابهامات دستورالعمل ماده ‌۴۵ ، گفت: بخشی از دستورالعمل اصلاح و تکمیل خواهد شد اما فعلا دستورالعمل جدیدی ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: بخش عمده مسایل تولیدکنندگان در حوزه کدگذاری فرآورده‌های نفتی مربوط به وزارت نفت و صنعت است و موجب می‌شود زمان پیش‌بینی‌‌‌‌‌‌‌ شده در دستورالعمل رعایت نشده و فرآیند بسیار طولانی شود.

https://ipna.news/163743کپی شد!