فعالیت ۳ پتروشیمی کشور متوقف شد

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پتروشیمی مسجد سلیمان از ۱۴ آبان‌ماه و پتروشیمی مرجان از ۲۱ آبان‌ماه امسال به دلیل مشکلات عملیاتی در فرآیند تعمیرات اساسی هستند؛ پتروشیمی کاوه نیز از ۱۳ آذرماه امسال پس از توقف اضطراری خارج از سرویس است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)،  بیژن چگنی، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: استمرار و پایداری تولید مجتمع‌های پتروشیمی اولویت اصلی وزارت نفت است و پیگیری‌های لازم برای تداوم تولید و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر اساس عملکرد تولید مجتمع‌ها و تعهدات صادراتی و داخلی شرکت‌ها و برنامه تعمیرات اساسی سالانه نسبت به استفاده حداکثری از گاز دریافتی صنعت پتروشیمی برنامه‌ریزی و اقدام می‌کند.

به گفته مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پتروشیمی مسجد سلیمان از ۱۴ آبان‌ماه و پتروشیمی مرجان از ۲۱ آبان‌ماه امسال به دلیل مشکلات عملیاتی در فرآیند تعمیرات اساسی هستند و پتروشیمی کاوه نیز از ۱۳ آذرماه امسال پس از توقف اضطراری خارج از سرویس است.

چگنی اظهار داشت: با توجه به حجم بالای مصارف بالای گاز در ماه‌های سرد سال، طبق برنامه‌ریزی‌ها تعمیرات اساسی مجتمع‌های پتروشیمی در ماه‌های سرد انجام می‌گیرد. این در حالی است که مقدار ارز برگشتی شرکت‌های پتروشیمی به سامانه نیما از تعهد برنامه‌ای بیشتر بوده است.

https://ipna.news/163124کپی شد!