واردات ۳ محموله ۱۲ هزار تنی استایرن منومر برای تأمین خوراک صنایع پایین‌دستی

مدیرعامل پتروشیمی پارس با تشریح واردات سه محموله ۱۲ هزار تنی استایرن منومر، از آغاز پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی واحدهای اتیل بنزن و استایرن منومر این شرکت از ۳۰ آذرماه خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، مسعود حسنی درباره آخرین وضع راه‌اندازی واحد اتیل بنزن پتروشیمی پارس اظهار کرد: تعمیرات اساسی این واحد با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و کارشناسان پتروشیمی پارس آغاز شده است و تاکنون ساخت بیش از ۱۲ هزار تیوپ به پایان رسیده و هم‌زمان عملیات ساخت، نوسازی و بازسازی مبدل‌ها در عسلویه، ماهشهر، اصفهان و اراک از سوی سازندگان ایرانی مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس برنامه زمان‌بندی، پیش‌بینی می‌شود از ۳۰ آذرماه امسال عملیات راه‌اندازی و از سرگیری تولید در واحدهای اتیل بنزن و استایرن منومر آغاز شود، تصریح کرد: مطابق برنامه، تولید تجاری با پایان مراحل پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی، از سوم دی‌ماه امسال آغاز خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی پارس با بیان اینکه با انجام این پروژه ملی تعمیرات اساسی، نوسازی و بازسازی واحدهای اتیل بنزن و استایرن منومر پارس این پتروشیمی از توان تولید روزانه بالغ بر یک هزار و ۷۸۰ تن محصول استایرن منومر با کیفیت بالا برخوردار خواهد بود، یادآور شد: این واحد پس از حدود ۱۵ سال تعمیر اساسی شده و انجام این پروژه با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، متخصصان پتروشیمی پارس و پژوهشگاه صنعت نفت، نوید تولیدی پایدار و بالاتر از ظرفیت اسمی را خواهد داد.

حسنی همچنین با اشاره به تأمین کامل روغن انتقال حرارتی مصرفی واحد اتیل بنزن پتروشیمی پارس افزود: مصرف‌کنندگان استایرن منومر پارس بابت تولید پایدار و مطمئن نگرانی نداشته باشند.

واردات اولین محموله استایرن منومر به ایران

وی همچنین با بیان اینکه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با هدف تأمین خوراک مورد نیاز صنایع پایین‌دستی و مدیریت عرضه و تقاضا در بازار اقدام به خرید و واردات سه محموله استایرن منومر کرده است، گفت: نخستین محموله ۱۲ هزار تنی خریداری شده و در مسیر حمل دریایی به پایانه پتروشیمی عسلویه است.

مدیرعامل پتروشیمی پارس با اعلام اینکه این محموله ۲۷ آذرماه امسال در مخازن عسلویه تخلیه خواهد شد، از عرضه نخستین استایرن منومر در قالب سلف یک ماهه در بورس کالا در هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: پس از آن هم، دو محموله دیگر به‌ترتیب در مخازن پتروشیمی پارس تخلیه و روانه بازار مصرف می‌شود.

حسنی از عرضه سه محموله ۱۲ هزار تنی استایرن منومر وارداتی در بازار پس از عرضه هفته جاری خبر داد و یادآور شد: با توجه به ظرفیت ذخیره‌سازی ۴۰ هزار تنی استایرن منومر در پتروشیمی پارس، محدودیت عملیاتی برای تولید هم‌زمان و واردات این محصول وجود ندارد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه مصرف‌کنندگان استایرن منومر در صنایع پایین‌دستی نگران قیمت استایرن منومر وارداتی نباشند، یادآور شد: این محصول با قیمت تلفیقی و با هدف حمایت از صنایع پایین‌دستی و مصرف‌کنندگان داخلی عرضه می‌شود.

https://ipna.news/163040کپی شد!