توافق‌های اولیه با ازبکستان برای افزایش تجارت فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی انجام شد

توافق‌های اولیه با ازبکستان برای افزایش تجارت فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی انجام شده و در کل پیش‌بینی می‌شود با توجه به شناخت دو طرف از توانایی‌های یکدیگر، سرفصلی تازه در روابط دو کشور در حوزه انرژی و پتروشیمی در آینده باز شود.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، احمد اسدزاده، معاون بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست با عبدی‌جمیل ایمیامینوویچ، معاون وزیر انرژی ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفر هئیت انرژی ازبکستان به ایران هم‌زمان با برگزاری شانزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست، پیرو سفر وزیر نفت به ازبکستان و دیدارهای وی با مسئولان وزارت انرژی این کشور در حاشیه نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای در سمرقند انجام شده است.

با توجه به ظرفیت‌های موجود بین تهران و تاشکند در زمینه انرژی و علاقه‌مندی دو طرف، هیئت ایرانی به سرپرستی معاون بازرگانی و امور بین‌الملل وزارت نفت در سفری به تاشکند توسعه روابط دو کشور در این حوزه را بررسی کردند.

تفاهم‌های خوبی در سفر هیئت ایرانی به سرپرستی معاون بازرگانی و امور بین‌الملل وزارت نفت به تاشکند بین ایران و ازبکستان انجام شد، اما با توجه به اینکه بعضی از این تفاهم‌ها نیاز به تصمیم‌گیری‌های بیشتر داشت، در سفر وزیر نفت به ازبکستان این مهم انجام شد.

موارد بسیاری نیز در دیدار امروز هیئت ازبکستانی به تهران برای توسعه همکاری بین دو کشور بررسی شد که مهم‌ترین آنها همکاری در کشور در بخش بالادستی صنعت نفت بود.

https://ipna.news/162267کپی شد!