بررسی فرصت ابزار مالی “گام” برای توسعه صنایع پتروشیمی

کارگاه فرآیند مالی “گام” و LC داخلی با همکاری مدیریت توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی برگزار شد و نمایندگان بانک تجارت به عنوان تنها بانک صادر کننده اوراق “گام” توضیحاتی را درباره نحوه ارائه و مزیت های این اوراق ارائه کردند.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،اکبریان – یکی از نمایندگان بانک تجارت که در این کارگاه حضور داشت، با تاکید بر اینکه بسیاری از ابزارهای مالی موجود برای شرکت ها موانع و مشکلات زیادی دارند و ما تلاش کرده ایم مسیری اختصاصی برای شرکت های پتروشیمی فراهم کنیم ، گفت: این اوراق کمک میکند تا تولید کنندگان محصول خود را با قیمت تمام شده کمتری به بازار عرضه کنند.

تیزفر – یکی دیگر از نمایندگان بانک تجارت در این جلسه با بیان اینکه درحال حاضربیش از ۵۰ هزار شرکت از تعهدات شبکه بانکی استفاده می کنند، افزود: حدود ۴۵ هزار مورد از این شرکت ها صرفا ضمانت نامه بانکی دریافت کرده اند و تنها ۵ هزار شرکت از تعهدات LC بهره برده اند و این یعنی بخش زیادی از ابزارهای تعهداتی بین مشتریان ناشناخته است.

وی با اعلام اینکه ۱۵۰۰ شرکت از ۵ هزار شرکتی که در کل کشور از تعهدات LC استفاده کرده اند ، مشتری بانک تجارت بوده اند و این بانک سهم قابل توجه در ارائه ابزارهای مالی دارد، گفت: عمده شرکت ها از این ابزارهای مالی اطلاعی ندارند و مسیر دریافت تسهیلات را دنبال می کنند که هزینه تمام شده پروژه را بالا می برد.

نماینده بانک تجارت با تاکیدبر اینکه این بانک برای شرکت های صنعتی و به خصوص صنعت پتروشیمی مسیرهای اختصاصی در نظر گرفته و با مشتریان به شکل موردی مسائل را دبنال می کند، افزود: قابل انتقال بودن گشایش اعتباری ، چند ذینفعه بودن آن و اختصاص مسیرهای تجاری فعال متناسب با نوع فعالیت شرکت های تجاری ، از جمله دلایلی است که بانک تجارت و اوراق گام را منحصر به فرد کرده است.

بر اساس این گزارش ، اوراق گام یکی فرصتهای مالی است که بانک تجارت از سال گذشته به صورت اختصاصی برای صنایع مختلف از جمله صنعت نفت و گاز و پتروشیمی اختصاص داده و برای هر شرکت اعتبار مجزایی را پیش بینی کرده است. با این حال این اوراق با توجه به نحوه فروش شرکت ها با موانعی در ابتدای کار مواجه است.

بر اساس این گزارش ، همچنین مدیریت توسعه صنایع پایین دستی ، کارگاه صنایع پایین دست دارویی را برگزار کرد و در این جلسه میثم کریمی – دبیر سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی توضیحاتی را درباره عملکرد این مجموعه و شرکتهای فعال در این عرصه ارائه کرد.

https://ipna.news/162248کپی شد!