ازبکستان به‌دنبال خرید دانش فنی و محصولات پتروشیمی ایرانی

معاون وزیر انرژی ازبکستان در بازدید از نمایشگاه ایران‌پلاست بر علاقه‌مندی ازبکستان به خرید دانش فنی و محصولات پتروشیمی از ایران خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، عبدی‌جمیل ایمیامینوویچ امروز (شنبه، دوم مهرماه) در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست درباره گسترش روابط با ایران در حوزه انرژی یادآور شد: ازبکستان به طور قطع با انگیزه برقراری روابط تجاری در حوزه انرژی با ایران برنامه‌هایی در نظر دارد که پس از انجام مذاکرات اولیه با طرف‌های ایرانی اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

وی به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران در حوزه انرژی اشاره کرد و ادامه داد: پس از کسب اطلاعات و آگاهی از دانش فنی موجود در ایران امکان انتقال دانش هم امکان‌پذیر است.

معاون وزیر انرژی ازبکستان با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که به همراه یک هیئت از ایران از این نمایشگاه بازدید می‌کنیم، اظهار کرد: ازبکستان به‌دنبال محصولات مختلفی پتروشیمیایی و فرآورده‌های نفت و گاز است، همچنین مطالعاتی در مورد دانش فنی ایران داشته‌ایم و دستاوردهای علمی ایران را نیز بررسی می‌کنیم که از چه طریقی امکان انتقال دانش بین دو کشور میسر خواهد شد.

ایمیامینوویچ در ادامه افزود: ازبکستان بر گسترش همکاری بین دو کشور علاقه‌مند است و تلاش می‌کنیم امکان بومی‌سازی دانش فنی و اقدام‌های انجام شده را فراهم کنیم تا به این سطح از توانمندی در حوزه انرژی دست یابیم.

وی درباره شانزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست نیز گفت: این نمایشگاه به‌عنوان یکی از بهترین رویدادهای پلیمری در منطقه، فرصتی بسیار مناسب برای گسترش همکاری‌ها میان کشورها و شرکت‌هاست.

 

https://ipna.news/162246کپی شد!