کاهش ۴۴ درصدی آلایندگی صنعت پتروشیمی

مشاور مدیرعامل و رئیس دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از کاهش ۴۴ درصدی حجم آلایندگی صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت: مقدار آلایندگی شرکت‌های پتروشیمی از اوایل دهه ۹۰ تاکنون از ۶۶ درصد به کمتر از ۲۲ درصد در اواخر پارسال رسیده است.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،علی ربانی از کاهش ۴۴ درصدی حجم آلایندگی این صنعت خبر داد و گفت: مقدار آلایندگی شرکت‌های پتروشیمی از اوایل دهه ۹۰ تاکنون از ۶۶ درصد به کمتر از ۲۲ درصد در اواخر پارسال رسیده است که نشان می‌دهد شرکت‌های پتروشیمی توانستند با رعایت استانداردهای محیط زیستی افزون بر افزایش تولید و بازدهی، نیازهای جامعه را در نظر گیرند. امید است با تسریع این روند به بالاترین مقداز تولید با کمترین آلایندگی برسیم.

وی با تأکید بر اینکه صنعت پتروشیمی توانسته است آلایندگی را به حداقل برساند، اظهار کرد: نگاه صنعت پتروشیمی به مسئولیت اجتماعی کاملاً متفاوت شده است و تلاش می‌شود با تدوین راهبرد مشخص که به تأیید وزیر نفت، شورای عالی مسئولیت اجتماعی و هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی رسیده، با همکاری شرکت‌ها توازن مطلوبی را در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و کارکنان شاهد باشیم.

رئیس دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین درباره نمایشگاه ایران‌پلاست، گفت: ایران‌پلاست فرصتی برای عرضه توانمندی‌های شرکت‌های داخلی در حوزه بالادست، میان‌دست و پایین‌دست پتروشیمی است تا سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در این حوزه فعالیت کنند در جریان توانمندی‌های کشور قرار گیرند.

ربانی ادامه داد: همکارانی که در حوزه‌های مختلف پژوهش و عرضه کالا و خدمات فعال هستند می‌توانند از فرصت نمایشگاه ایران‌پلاست برای شناسایی نیازمندی‌های صنایع بالادست، میان‌دست و پایین‌دست پتروشیمی بهره ببرند و با هم‌افزایی و هم‌رسانی فضای تعاملی مناسب‌تری برای ساختن فردایی بهتر برای کشور ایجاد شود.

https://ipna.news/162236کپی شد!