صنعت پتروشیمی؛ موتور محرک توسعه ملی ایران

مدیرعامل یک شرکت پیمانکار ایرانی گفت: پتروشیمی برای سال‌های متمادی‌ قادر است در نقش موتور محرک توسعه اقتصادی ایران ایفای نقش کند.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،حسین نصرتی، مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی ویژه اظهار کرد: اگرچه در سال‌های اخیر در زمینه توسعه بالادستی در صنعت نفت و نیز در میان‌دست و پایین‌دست به ویژه در صنعت پتروشیمی کارهای بزرگی در کشور انجام شده و پروژه‌های ارزشمندی به مرحله بهره‌برداری رسیده است، با کنار هم گذاشتن مجموعه ذخایر نفت و گاز، توانایی‌های نیروی انسانی و پیمانکاری کشور، موقعیت جغرافیایی ممتاز ایران و چشم‌انداز آتی بازار انرژی جهان می‌توان گفت صنعت پتروشیمی برای سال‌های آینده قادر است همچون یک موتور محرک در عرصه توسعه ملی ایران ایفای نقش کند.

وی با تأکید بر اینکه توسعه صنعت پتروشیمی در کشور در دو دهه گذشته، تصویر توسعه صنعتی ایران را از عصر پیش از آن متفاوت کرده است، یادآور شد: در صنعت پتروشیمی هنوز ظرفیت خالی بسیار زیادی برای توسعه وجود دارد و به نظرم تداوم توسعه صنعت پتروشیمی تصویر ایران فردا را هم از آنچه امروز وجود دارد با مختصات متفاوتی ترسیم خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی ویژه افزود: صنعت پتروشیمی کشور چشم‌انداز طولانی دارد که بر اساس آنها برنامه‌ریزی‌هایی هم صورت گرفته است، البته تحریم‌های ظالمانه ممکن است اختلالی در این روند توسعه به وجود آورده باشد، اما هم‌زمان سبب یک جریان بومی‌سازی و اعتماد به توانایی داخلی هم شده است، پیمانکاران و مجریان پروژه‌های صنایع نفت و پتروشیمی در این زمینه می‌توانند سبب جهش کشور در توسعه صنعتی و اقتصادی شوند.

به گفته نصرتی، شرکت ماشین‌سازی ویژه بنا بر شناخت ظرفیت‌های عظیم ملی، وجود چشم‌انداز در آینده و ضرورت وجود شرکت‌های پیمانکاری قوی وارد عرصه احداث و اجرای پروژه‌های پتروشیمی در کشور شده است.

وی گفت: امسال چند پروژه ملی در صنعت پتروشیمی از سوی این شرکت اجرا شده و به نتیجه رسیده که از جمله آنها پروژه طرح توسعه تولید آب در پتروشیمی مبین است که هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است، همچنین پروژه راه‌اندازی تأمین آب و تأمین هوا در پروژه پتروشیمی گچساران هم از سوی شرکت ماشین‌سازی ویژه با موفقیت اجرا شده است.

https://ipna.news/162234کپی شد!