چالش‌های تبادلات تجاری محصولات پتروشیمی با کشورهای همسایه رفع می‌شود

مدیر نمایشگاه ایران‌پلاست با اشاره به نشست‌های پرشمار در شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای رفع مشکلات تبادلات ارزی و تجاری با کشورهای همسایه با هدف صادرات محصولات پتروشیمی، گفت: این مشکلات در حال بررسی است و پس از نمایشگاه با همکاری سازمان توسعه و تجارت راهکار حل این مشکل ارائه می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، ایوب بنوی در دیدار با هیئت‌های خارجی از کشورهای سوریه، عراق و پاکستان در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست از ثابت شدن سالانه زمان برگزاری نمایشگاه ایران‌پلاست خبر داد و گفت: نمایشگاه سالانه در نیمه دوم مهرماه برگزار می‌شود و میزبان صاحبان صنایع و فعالان صنعت پلاستیک از سراسر دنیا خواهد بود.

وی ادامه داد: کشور سوریه دوست، همسایه و شریک راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و از دعوت برای حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه سوریه‌پلاست تشکر می‌کنم، این کشور شریک تجاری و مصرف‌کننده محصولات پتروشیمی ایران است.

مدیر نمایشگاه ایران‌پلاست درباره حل مشکلات مالی و لجستیک تبادلات بین‌المللی محصولات پتروشیمی گفت: نشست‌های متعددی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی به همراه سازمان توسعه تجارت به‌منظور ارائه راهکار برای رفع مشکلات تبادلات ارزی و تجاری با کشورهای همسایه داشتیم و این مشکل در حال بررسی است. قول می‌دهم که پس از نمایشگاه با همکاری سازمان توسعه و تجارت راهکار حل این مشکل را ارائه دهیم.

بنوی در پایان بر توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه تأکید و اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم که تفاهم‌نامه همکاری برای برگزاری نمایشگاه سوریه‌پلاست و ایران‌پلاست داشته باشیم.

در ادامه این نشست، المشهدانی، مدیر نمایشگاه سوریه‌پلاست از برگزاری سومین دوره این نمایشگاه خبر داد و با دعوت از شرکت‌های ایرانی برای حضور در این رویداد گفت: انتظار داریم که سوریه‌پلاست در آینده یکی از بهترین رویدادهایی باشد که سوریه به خود دیده است، بازار سوریه نیازمند مواد اولیه برای بازسازی ویرانی‌های پس از جنگ است و قصد داریم که نیاز خود را از طریق صنعت پتروشیمی ایران تأمین کنیم، این نمایشگاه سبب می‌شود که گام جدیدی در بازار سوریه ایجاد شود.

وی ادامه داد: رسالت ما برای حضور در نمایشگاه ایران‌پلاست افزایش تعاملات و تجارت با ایران است و امیدواریم این همکاری‌ها میان سوریه و عراق و ایران دائم و مستمر شود.

رشید السعدی، عضو هیئت اداری اتاق بازرگانی عراق و ایران نیز در این نشست با اشاره به مشکلات تبادلات تجاری این کشور، گفت: مشکلات ما با سوریه و لبنان نیز مشابه ایران است و امیدوارم با گسترش همکاری‌ها مشکلات حل و سطح تبادلات افزایش یابد.

https://ipna.news/162231کپی شد!