تمرکز صربستان بر گسترش همکاری‌ها با صنعت پتروشیمی ایران

سفیر صربستان گفت: این کشور به دنبال افزایش همکاری‌های اقتصادی با ایران است اما تمرکز بیشتر روی صنعت پتروشیمی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،دراگان تودوروویج در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست  این نمایشگاه را یکی از مهمترین برنامه‌های این صنعت در ایران بیان کرد و گفت: نمایشگاه ایران پلاست به دلیل دستاوردهایی که در گذشته برای ما ایجاد کرده، بسیار مهم است زیرا در نمایشگاه‌های پیشین شرکت کرده بودیم و شرکت‌های تجاری و بازدیدکنندگان بسیاری از کشور ما حضور داشتند. این دوره نیز حدود ۵ شرکت بزرگ برای مشارکت و همکاری با این صنعت شرکت کرده‌اند.

وی در مورد سطح همکاری اقتصادی بین دو کشور ایران و صربستان یادآور شد: وزیر صمت ایران، رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی با صربستان است و تا پایان سال یک نشست مشترک خواهیم داشت. در همین راستا رئیس سازمان توسعه تجارت نیز دو ماه پیش به همراه هیئتی ۲۰ نفره با چندین وزیر در صربستان دیدار داشتند.

سفیر صربستان در ادامه افزود: نتیجه دیدارها بسیار مطلوب بود. ایران به لحاظ اقتصادی برای دنیا همیشه مهم بوده اما در حال حاضر به دلیل جنگ اوکراین و مشکلات ایجاد شده اهمیت بیشتری یافته است. اروپا، آمریکای جنوبی و آسیا پیش از این نفت و فرآورده‌های نفتی مورد نیاز خود را از ایران تأمین می‌کردند و شرایط کنونی سبب ارتقای جایگاه ایران نیز شده است.

تودوروویج در پایان بر اهمیت این نمایشگاه تأکید کرد و گفت: هیئت‌های تجاری از کشورهای مختلف در این نمایشگاه حضور دارند و امیدوارم که نتایج مذاکرات در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست شانزدهم، بیشتر نیز شود. ما قصد داریم تا همکاری‌های اقتصادی بسیاری با ایران داشته باشیم اما تمرکز روی پتروشیمی خواهد بود.

https://ipna.news/162218کپی شد!