انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان شمالی نهایی شد

 نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خبر داد و گفت: با توجه به خشکسالی‌ها صنایع چاره ای جز استفاده از پساب ندارند.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،سیدمحمد پاکمهر با اشاره به نهایی شدن انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی، اظهار داشت: پس از پیگیری‌های چند ماهه و برگزاری جلسات متعدد با دستور رئیس‌جمهور در سفر استانی به خراسان شمالی، مطالبه چندین ساله مردم محقق خواهد شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طی چند ماه اخیر و با معرفی مدیرعامل جدید پتروشیمی که اعتقاد قلبی نسبت به اجرایی شدن جایگزینی پساب به عنوان آب مصرفی را داشت این مسئله چالش‌برانگیز با سرعت بیشتری پیگیری شد.

نایب رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اخذ مجوز از سازمان راهداری جهت استفاده از حریم قانونی جاده در روزهای اولیه پیگیری این طرح در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: حضور رئیس جمهور در محل پتروشیمی خراسان در سفر استانی و دستور قاطع نسبت به اجرایی شدن طرح انتقال پساب سرعت اجرای طرح را چند برابر کرد.

پاکمهر با اشاره به ابلاغ سند سازگاری با کم‌آبی در خراسان شمالی خاطر نشان کرد: صنایع چاره‌ای جز تطبیق خود با شرایط خشکسالی را ندارند و یکی از این راه‌ها جایگزینی پساب در آب مصرفی آن‌ها است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پس از ابلاغ قیمت نهایی آب مصرفی توسط وزیر نیرو به دستگاه‌های زیر مجموعه خود در خراسان شمالی شرکت پتروشیمی باید در کمترین زمان ممکن به فکر انتشار اسناد مناقصه باشد.

نماینده مردم بجنورد و ۴ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور سرپرست وزارت کار در خراسان شمالی در هفته گذشته جای تقدیر دارد زیرا وی به عنوان سرپرست در دو ماه اخیر سفرهای متعددی به مناطق مختلف دارد.

https://ipna.news/161738کپی شد!