دعوت به همگرایی راهبردی پتروشیمی ها برای رسیدن به هدف مشترک توسعه متوازن

  معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: شرکت ها و هلدینگ های پتروشیمی با همکاری راهبردی و همگرایی خود برای رسیدن به هدف مشترک توسعه متوازن و پایدار گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جریان سفری یک روزه به منطقه ماهشهر، در دیدار و نشست با مدیران عامل طرح ها و مجتمع های پتروشیمی مستقر در این منطقه، گفت: پتروشیمی صنعتی پویا و فعال است و ضرورت دارد شرکت ها و هلدینگ های پتروشیمی با همکاری راهبردی و همگرایی خود برای رسیدن به هدف مشترک توسعه متوازن و پایدار گام بردارند.
وی تاکید کرد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با استفاده از ظرفیت های ملی و استانی خود و به عنوان بازوی حاکمیتی و در راستای کاهش خام فروشی و تولید محصولات نهایی، مسیر توسعه فاز دوم پتروشیمی را تسهیل کند.
معاون وزیر نفت با تاکید بر نقش و مشارکت فعال مقام های استانی در مسیر تحقق برنامه های توسعه و تکمیل چرخه کامل زنجیره ارزش در منطقه ماهشهر، افزود: با توجه به نقش شرکت های دانش بنیان در تکمیل زنجیره ارزش، باید سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی زمینه های لازم را برای حضور سرمایه گذاران در طرح های توسعه را فراهم کند.
وی با بیان اینکه، در حال حاضر صنعت پتروشیمی بیشتر ازگذشته در توسعه و اقتصاد کشور نقش آفرین است، ادامه داد: با تلاش دانشمندان و پژوهشگران صنعت پتروشیمی، ۲۰ محصول استراتژیک و راهبردی صنعت پتروشیمی به طور کامل داخلی سازی شده است.
وی افزود: ما مصمم به توسعه صنعت پتروشیمی ایران هستیم و تمام چرخه های این صنعت با استفاده از ظرفیت های موجود در داخل کشور باید به سمت داخلی سازی حرکت کند.
شاهمیرزایی گفت: از تمام هلدینگ هاپتروشیمی، فعالان، سرمایه گذاران داخلی و خارجی، مراکز دانشگاهی و پژوهشی، شرکت های دانش بنیان و سازندگان توانمند ایرانی دعوت می کنیم تا با هدف بومی سازی نیازهای این صنعت با همکاری و همگرایی مسیر توسعه پتروشیمی را تسریع و تسهیل کنیم.
ضرورت تعهد شرکت های پتروشیمی به حوزه مسئولیت های اجتماعی
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در ادامه این نشست، از مدیران عامل شرکت های پتروشیمی خواست تا نسبت به مقوله های مسئولیت اجتماعی این صنعت توجه و تعهد بیشتری داشته باشند.
شاهمیرزایی با بیان این که شورای راهبردی الگویی مناسب برای همگرایی شرکت های پتروشیمی است، گفت: به الزام ها پایبند باشید و اهداف و برنامه های توسعه صنعت را با جدیت و اهتمام بیشتری دنبال کنید.
وی با بیان اینکه اتحاد پتروشیمی ها در قالب شورای راهبردی باید حفظ شود و هیچ گونه گسستی قابل قبول نیست، تصریح کرد: باید شرکت های پتروشیمی نسبت به تعهدات و وظایف خود در حوزه مسئولیت های اجتماعی پاسخگو باشند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز به عنوان نماینده حاکمیت آماده هرگونه حمایت و همکاری برای تحقق مسئولیت های اجتماعی صنعت پتروشیمی در سطح منطقه است.
توجه به الزام های پدافند غیر عامل از سوی شرکت های پتروشیمی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین  به نقش مهم پدافند غیرعامل در توسعه صنعت پتروشیمی اشاره کرد و افزود: موضوع پدافند غیرعامل و مدیریت بحران از اساسی ترین مباحث در راستای تکمیل زنجیره ارزش و توسعه است که باید از سوی مدیران بطور ویژه مورد توجه و رعایت شود تا با کمترین هزینه، حوادث احتمالی را راهبری و مدیریت کنیم.
https://ipna.news/161552کپی شد!
منبع